Avatar billede mike2002 Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Makroer - skifte dato og uge nr

Jeg har et word dokument, som indeholder fem skemaer - over ugens fem hverdage. Øverst skal stå uge-nr. og dato. Er det muligt at lave en makro, der automatisk indsætter disse data?

ps. har aldrig rigtig arbejdet med makroer...
Avatar billede kabbak Professor
24. oktober 2007 - 09:16 #1
Denne indsætter dato og uge, der hvor cursoren står

Sub IndsætDato()
Selection.TypeText Text:=Date & " Uge " & Format(Date, "WW", vbMonday, vbFirstFourDays)
End Sub
Avatar billede mike2002 Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:57 #2
Dags dato eller hvad?

fik vist ikke helt forklaret, hvad jeg skal lave...

Jeg skal lave skemaer for et helt år, dvs. makroen skal indsætte uge-nr. og dato for et helt år. Er det muligt, at man i starten af dokumentet selv indtaster uge-nr. og datoen for mandag og så har en makro, der indsætter samme uge-nr. i de fire efterfølgende skemaer og dato for tirs.-fre. (noget med en variabel i++ og if(dato + i > 31 {i = i - 31} eller hvad?).

Håber det gjorde det lidt klarere...
Avatar billede mike2002 Nybegynder
24. oktober 2007 - 13:42 #3
Nå, forelønig har jeg bare lavet en makro, som finder et bestemt stykke tekst og erstatter den med den værdi, man indtaster i en inputbox og derefter lægger 1 til fire gange for de fire næste dage...

Hvis nogen har en bedre løsning hører jeg gerne om det!
Avatar billede mike2002 Nybegynder
31. oktober 2007 - 08:53 #4
Yes, det var vist det...