Avatar billede birkemark Nybegynder
22. oktober 2007 - 11:46 Der er 3 kommentarer

Bygge en bærbar i kabinet

Hej...

Jeg kunne godt tænke mig og bygge en bærbar pc ned i et kabinet.
Grunden er jeg jeg gerne vil lave et lille mediacenter, er pænt.
Foruden skulle fordelen være at jeg ikke for så meget varmeudvikling og det vil sige støj fra blæsere.
Men har et par spørgsmål...

1. Kan jeg dette ?

2. Hvilken slags kabinet skal jeg købe ?

3. Jeg ville købe en bærbar og skille den ad. og derefter opdatere den med større eller flere hardiske...

4. Kan man bruge en normal stømforsygning ?

Ville det være tåbeligt ?
Avatar billede martinsorensen Nybegynder
22. oktober 2007 - 12:06 #1
Kan se din ide. Men du ka ligesågodt bare bruge den bærbare. Så spare du en masse tid og penge. Og jeg tror du bliver nødt til at lave et custom design kabinet. Jeg har selv prøvet med en bærbær, at splitte den ad og lave en cd-afspillers kabinet til en computer. Jeg brugte KUN hvad der var i computeren intet andet. Men min konklusion er:

Den bærbare kan du brige til MEGET mere end hvis den kun ville bruges til mediecenter. Man spare en masse tid og penge. Og hvis du lige skal bruge en computer. Så står den der lige parat til at tage med.
Avatar billede heltfin Nybegynder
24. oktober 2007 - 09:41 #2
køb en micro samme som en bærbare bundkort og en cpu f.eks her.http://www.edbpriser.dk/Community/forum/Thread.asp?ID=105619
Avatar billede c-holst Novice
24. oktober 2007 - 20:34 #3
Et mediecenter er jo så mange ting, fx en helt skjult pc med et pænt ekternt dvdbrænderdrev tilluttet via usb. evt også en stor harddisk tilsluttet på samme vis.
kræver selv usb2,0
på den måde bruger du din bærbare til mediecenter og den er stadig lige til at tage med.

mon ikke du kan finde en micropc til rundt regnet de samme penge.

du kan ikke bruge maskinens skærm til noget

Synes det lyder som en skidt ide med mange spilddele