Avatar billede Slettet bruger
09. oktober 2007 - 14:44

AWStats kan ikke æde bannerkald, hvori parametre indgår

Hej eksperter.

Jeg har en server, hvis primære opgave er at fodre en række Flash-bannere med XML-filer.
AWStats er installeret og korrekt konfigureret, logfiler (navngivet f.eks. logfil.<dags dato> og nedefter) er til stede og en fin rapport bliver genereret.

Et banner kan køre på flere sites, f.eks. JP og BT. I logfilen ser kaldet f.eks. således ud:
"GET /placering/284921011_575x40.xml?|0|284921011|5|575x40| HTTP/1.1" [06/Sep/2007:02:00:05 +0200]

eller

"GET /placering/284921011_575x40.xml?|1|284921011|7|575x40 HTTP/1.1" [06/Sep/2007:02:00:05 +0200]

Parametrene (her adskilt af pipes) skal gøre det lettere at identificere, hvorfra et kald kommer. De fungerer således:
filnavn.xml?|klik|kampagnenr|portal|størrelse|nocacheparameter

Udfordringen er nu, at AWStats åbenbart i dette tilfælde ikke skelner mellem de to kald (men som pga. parameterne i bund og grund er forskellige). Dermed kan jeg i dette tilfælde ikke se, hvilken portal den bliver kaldt fra og om der er tale om en generel eksponering eller et klik.

Hvis dette kan komme til at fungere, vil awstats.pl kunne generere en liste over kald til filerne, hvorved jeg så kan se hvor mange personer der har set det pågældende banner... og ikke mindst, hvorfra banneret bliver eksponeret.

Hvis det skulle være til nogen hjælp; dette er et par væsentlige konfigurationslinier i AWStats-config filen:

LogFile="c:\server\access_log.%YYYY-0-%MM-0-%DD-0" (Ja, bruger Win2003Server)
LogFormat = "%methodurl %time1 %host %other %other %code %bytesd"


Kan nogen hjælpe?
Avatar billede Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.

Loading billede Opret Preview
Kategori
Uanset kodesprog, så giver vi dig mulighederne for at udvikle det, du behøver.

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester