Avatar billede charmander1978 Nybegynder
04. oktober 2007 - 12:37 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Oprettelse af tekstfelter i word 2007

Jeg er ved at lave word-skabelon til et standardbrev og det jeg gerne vil er:

Der skal være 4 felter, et til firmanavn, et til adresse (ny lilie), et til post nr og et til bynavn (ny linie). Når man åbner word-skabelonen står der som standard Firma navn og så videre, men når man sætter musen for at udfylde firmanavnet, forsvinder det fortrykte og man skrive Firmanavnet uden at man først skal markere ordet Firmanavn.
Når man så har udfyldt firmanavnet så trykker man på Tab eller Enter og man kommer videre til næste linie hvor teksten så også forsvinder når man begynder at skrive.

Giver det mening??

Jeg aner ikke hvordan jeg gør det, håber der er nogen der kan hjælpe
Avatar billede Rosenkjaer Novice
04. oktober 2007 - 12:50 #1
Det jeg tror du leder efter hedder felter, og indsættes ved at vælge fanebladet "indsæt", så trykker du på hurtige dele. Der kommer en popupmenu, hvor du kan vælge felt.

M.v.h. Johnny
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
04. oktober 2007 - 12:56 #2
Der har jeg været inde, men syntes ikke rigtig at jeg kan finde et flet til alm. tekst.
Har du evt et forslag til hvad for et flet jeg skal bruge???
Avatar billede vejmand Juniormester
04. oktober 2007 - 15:03 #3
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
04. oktober 2007 - 15:10 #4
Tak, men har kigget på det svar, men kan ikke rigtig hitte ud af det. Har sat noget ind der hedder et kontrolelement, det forsvinder fint hvis man udskriver eller gemmer dokumentet som en pdf, men hvis man vedhæfter det i fx en e-mail så kan man stadig se de der kontrolelementer og det er ikke så smart.
Hvad er egentlig forskellen på kontrolfelter med og uden RTF???

Jeg prøver lige nu at sætte noge hurtig felter ind man mangler til postnr og by, har valgt dem der ligger i dokumentegenskaber i hurtigdele, men kan ikke lige finde ud af hvordan jeg kan ændre navnet på dem.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. oktober 2007 - 18:21 #5
Du skal over på udvikler-fanen. Så kan du vælge Egenskaber for det felt, som du har indsat (og dermed navn). Der kan du også bestemme, at feltet skal fjernes, når du indsætter tekst.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
04. oktober 2007 - 18:30 #6
Så lige oven for, at du ikke kan "hitte ud af det" fra http://www.eksperten.dk/spm/799111. Hvad er det, du er i tvivl om?
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:27 #7
Har du ikke en mail hvor jeg kan prøve at sende mit dokument så du kan se om det ser rigtigt ud det jeg laver :O)

Charlotte
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. oktober 2007 - 09:12 #8
Jo - send til lemontree snabelting jubii dot dk
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
05. oktober 2007 - 09:14 #9
Super :O)
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
05. oktober 2007 - 11:09 #10
Har du fået min mail?? :O)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. oktober 2007 - 18:44 #11
Jeg har fået din mail og kigger på det, formentlig i løbet af aftenen.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
05. oktober 2007 - 20:45 #12
Mail sendt :-)
****************

Når du indsætter Content Controls (som de hedder i en engelsk version) i en skabelon, skal du lade den "klik og skriv-tekst", som står i feltet være, så andre kan se, at der skal udfyldes noget.

Når du er på udvikler-fanen, hvorfra du indsætter din content control, kan du - efter at den er indsat - klikke på Egenskaber og der vælge navn (dvs. hvad der skal vises til brugeren, så han/hun kan se, hvad der skal skrives), om controllen skal fjernes, når den er blevet udfyldt eller om den slet ikke må fjernes (så skal brugeren udfylde den).
Avatar billede charmander1978 Nybegynder
08. oktober 2007 - 08:24 #13
Det er  bare helt perfekt - mange tak for hjælpen :O)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
08. oktober 2007 - 11:57 #14
Velbekomme.