Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Statistik (browsere, besøgende

Hej.

På en side kunne det være interessant at vise, hvor mange besøgende, unikke besøg og hvilke browsere / browser versioner, som sidnes brugere anvender.

Findes der nogle værktøjer til det i asp.net / vb.net?

Hvordan vil i gribe det an?
Avatar billede kalp Novice
02. oktober 2007 - 22:38 #1
nogle steder kommer det med webhotellet automatisk.. f.eks hos surftown.
men ellers er det nemmeste hvis man registrer sig hos en service som kan gøre dette for dig.

f.eks
www.statcounter.com
Avatar billede arne_v Ekspert
02. oktober 2007 - 22:44 #2
Du bør have adgang til serverens access log for dit domæne.

Der er masser af værktøjer som kan analysere disse.

Hvis du selv vil lave noget, så er relevant information i Request objektet.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:50 #3
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:55 #4
Hvis jeg selv skulle lave noget lignenede ville jeg nok implementere det som en httphandler. Grunddata ligger som sagt tidligere i Request.

Meget af den interessante statistik fås ved at kombinere mange værdier til en samlet - hvordan beregner man f.eks. anallet af "unikke besøg"?
Avatar billede nielle Nybegynder
02. oktober 2007 - 22:57 #5
http-module - ikke -handler.
Avatar billede jyllandsrubin Nybegynder
07. oktober 2007 - 10:56 #6
Jeg har selv fundet på nettet, hvor man kan hente browser oplysninger med request.browser.type...

Nielle du var tættest på et svar jeg kunne bruge, så tak.
Avatar billede nielle Nybegynder
07. oktober 2007 - 11:34 #7
Svar :^)