Avatar billede kxh Nybegynder
02. oktober 2007 - 16:39 Der er 7 kommentarer

Treeview med mouseover event

Hej

Jeg vil gerne benytte det treeview som ligger i asp.net 2.0 + AJAX, men er det muligt at fange mouseover events, da jeg gerne
give brugeren en beskrivelse af den funktion de er ved at vælge, ved at skrive en beskrivelse i en label som ligger i et updatepanel, men kan man det?

// Kim
Avatar billede kalp Novice
02. oktober 2007 - 17:32 #1
du kan knytte eventet NodeMouseHover til dit treeview.
Avatar billede neoman Novice
02. oktober 2007 - 19:13 #2
alternativt kan du måske strikke noget sammen med gratis tigra hints http://www.softcomplex.com/products/tigra_hints/demo.html

jeg har prøvet at bruge ajax toolkittet, men i IE6 har man det problem, at DDL's skinner igennem alle popups/paneler osv, mens det er fikset i tigra hints også

i et update panel får du et server kald, mens med diverse slags popups så bliver du på klienten
Avatar billede kxh Nybegynder
02. oktober 2007 - 19:15 #3
Er NodeMouseHover ikke kun tilgængelig på windows applikationer?

// Kim
Avatar billede kalp Novice
02. oktober 2007 - 19:29 #4
Det går ikke nej:)
så der var jeg for hurtig med den kommentar:)
Avatar billede kxh Nybegynder
02. oktober 2007 - 20:09 #5
Hej

Jeg havde en ide om at man evt. kunne ændre text på sin node til noget i stil med
<div .... onmouseover="test('ja')"> men hvordan kalder jeg en funktion på den måde, kan kun få det til at virke ved at kalde et javascript, hvilket jeg ikke er interesseret i.

private void test(string sValue)
{
Label1.Text = sValue;
}

// Kim
Avatar billede neoman Novice
04. oktober 2007 - 16:20 #6
Du må blive enig med dig selv om om du vil håndtere tingene på klienten (og så er det Javascript) eller på serveren. Eftersom mouseover er en klientting, så kan du kun kalde  server kode ved at trigge postback eller noget andet popup halløj, og det kan du kun gøre vha Javascript.
Avatar billede neoman Novice
04. oktober 2007 - 16:35 #7
du kan f.eks. have en knap med style="visibility:hidden;" og onmouseover="minKnap.Click"
som så ville trigge postback, og så kan du kalde din serverside test funktion, eller bruge __doPostBack funktionen, hvilket ogås trigger postback. Jeg har ikke helt styr på hvordan man sender en parameter med tilbage, så man ved hvilken div der triggede den __doPostBack, og hvordan man fisker den op igen på serveren (det er derfor jeg selv "snyder" i sådan situation ved at have en knap, for den ved jeg jeg kan genfinde i Request objektet) men det kan du sikkert google dig til.