Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 09:07 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

ny pc men kun baggrunds billede..

Hej Alle..

Nu prøver jeg på dette forum, og håber der er en i mellem jer der kan hjælpe mig..

Jeg har fået min nye computer ind af døren fra www.topdata.dk og har installeret mit win xp DK Home på den. Når jeg vil tænder maskinen op går det også fint indtil jeg er kommet ind i win hvorefter der går ca 30 sek og så forsvinder alle ikoner og startbæljken osv, men kan stadig se baggrundsbilledet... Det skal siges at min mobil sync.med outlook så tror windows kører inde bagved.
Har tænkt om den kan stå på en eller anden måde så der er 2 skærme på og skrivebord ligger på den anden skærm.!?

Er det windows eller kunne det være gfx driveren? eller lydkorts driveren?
det skete faktisk efter jeg installeret lydkort og ændre fra dvi til vga (pga at billede var sløret ved brug af dvi, endelig også mærkeligt..)

Jeg kan heller ikke få joblisten frem så jeg kan se hvad kører eller ikke kører..
Avatar billede peet-49 Novice
29. september 2007 - 09:09 #1
Tryk F8 under opstart, vælg sidst kendte konfiguration, hvor systemet virkede.
Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 09:14 #2
okay prøver.. kan det være noget med lyd eller gfx driveren?
Avatar billede peet-49 Novice
29. september 2007 - 09:28 #3
Det tror jeg ikke.
Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 09:30 #4
du tror det er selve windows eller?
Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 09:49 #5
jeg har prøvet at installer win xp oveni det andet men det er samme fejl..
Avatar billede Jensen DK Novice
29. september 2007 - 10:09 #6
Det var ikke smart, du må nok geninstalere med formatering så det er en helt ny XP Home.
Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 10:14 #7
ja det tror jeg også jeg prøver, men kan bare ikke forstå hvorfor den overhoved gør det.. ville gerne finde fejlen inden jeg prøver igen og måske får samme fejl engang til...
Avatar billede Jensen DK Novice
29. september 2007 - 10:25 #8
Prøv kontroldpanel brugerkonto se om det ændre sig ved at skifte bruger.
Avatar billede Jensen DK Novice
29. september 2007 - 10:31 #9
Glemte at skrive at du skal trykke ctrl + esc for at få din startmeny.
Avatar billede haverslev Novice
29. september 2007 - 10:48 #10
Du husker vel at installere alle driverne fra den medfølgende bundkort cd, lige efter du har installeret XP ?
Avatar billede kogt Nybegynder
29. september 2007 - 11:09 #11
kan du faa joblisten frem ctrl + alt + delete

hvis du kan det..? er der en funktion i den, under "filer" der hedder "nyt job (kør...)" der skriver du saa "explorer.exe" og saa trykker du paa "ok" eller enter...
Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 11:27 #12
ja jeg har installeret alt, men tror måske det er der for den går ned.. har på fornemmelse at det enten er windows eller lyd/gfx driver..

og nej jeg kan ikke komme ind i joblisten..
29. september 2007 - 11:29 #13
(Har du haft internetforbindelse 'på' undervejs ?)
Avatar billede maksdk Nybegynder
29. september 2007 - 11:46 #14
nej for CC har ikke fået det ordnet endnu, så den har ikke været på nettet..
Avatar billede maksdk Nybegynder
04. oktober 2007 - 10:36 #15
Har jeg fundet ud af det, geninstallerede win.. tak
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2007 - 10:44 #16
Dårlig løsning, du fandt maksdk: Svaret er allwerede afgivet her:29/09-2007 10:09:27 af silbidor
Avatar billede Jensen DK Novice
04. oktober 2007 - 11:40 #17
Han må jo have brug for point selv, eller også ved han ikke at han skal bede mig om at lægge et svar.
Avatar billede peet-49 Novice
04. oktober 2007 - 14:52 #18
Vi må håbe på, at det ændrer sig med tiden.
Avatar billede maksdk Nybegynder
05. oktober 2007 - 08:03 #19
sorry, er ny på siden synes det er lidt svært.. det var ikke min mening..
Avatar billede Jensen DK Novice
05. oktober 2007 - 10:12 #20
Opret blot en ny tråd der henviser til denne så har du mulighed for at dele point ud
til silbidor.
Avatar billede peet-49 Novice
05. oktober 2007 - 10:55 #21
Avatar billede Jensen DK Novice
05. oktober 2007 - 13:27 #22
Fint peet-49.