Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 13:56 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

HJÆLP - Ny bærbar computer

Hey.. Jeg skal til at købe en bærbar..
Hvilke af disse 6 vil i anbefale? (nye eller bedre bud ville også være godt) - maks 8000,-
Jeg skal bruge den til alm. brug.. såsom spil (jeg vil ikke risikere at den går i hak eller i sort), internet, programmer osv..

NR 1:
ACER Sempron 3500+
Model Aspire AS7220-102G25Mi. AMD Mobile Sempron 3500+ (1.8 GHz), 2048 MB DDR2 RAM, 250 GB harddisk, op til 896 MB GeForce 7000 grafik (delt), DVD+/-RW DL og DVD-ram brænder, 17´´WXGA Crystalbrite TFT, indbygget webcam, bluetooth 2.0, trådløst netværk 802.11b/g, Gigabit LAN, 56K modem, 5-i-1 kortlæser, 4x USB 2.0, firewire, Windows Vista Home Premium

NR 2:
ACER Athlon 64 x2 1,7 GHz
Model Aspire AS5520G-5A2G16Mi. AMD Athlon 64 X2 TK-53 (1.7GHz) Dual Core, 2048 MB DDR2 RAM, 160 GB harddisk, op til 836 MB GeForce 8400M TurboCache grafik (heraf 128 MB dedikeret) m/TV-Out og DVI, DVD+/-RW DL og DVD-RAM brænder, 15,4´´ WXGA CrystalBrite TFT, Indbygget webcam, bluetooth 2.0, trådløst netværk 802.11b/g, Gigabit LAN, 56K modem, 5-i-1 kortlæser, 4x USB 2.0, firewire, Windows Vista Home Premium.

NR. 3:
HP Pavilion bærbar PC
Model dv9545. AMD Turion 64 X2 TL-58 Dual Core, 2048 MB DDR2 RAM, 240 GB SATA harddisk, op til 895 MB GeForce 8400M grafik (heraf 128 MB dedikeret) m/TV-Out og HDMI, DVD+/-RW DL brænder, 17'' WXGA Brightview TFT, Indbgget webcam, fingeraftryklæser, trådløst netværk 802.11a/b/g, 10/100 LAN, 5-i-1 kortlæser, fjernbetjening, 3 x USB 2.0, FireWire, Windows Vista Premium, Works 8.

NR. 4:
ACER Celeron M 1,6 GHz
Model AspireAS5310-302G16Mi. Intel Celeron M 520 (1.6 GHz), 2048 MB DDR2 RAM, 160 GB harddisk, op til 224 MB Intel GMA 950 grafik (delt), DVD+/-RW Dual Layer og DVD-RAM brænder, 15,4'' WXGA CrystalBrite TFT, trådløst netværk 802.11b/g, gigabit LAN, 56K Modem, 5-i-1 kortlæser, 4xUSB 2.0, Windows Vista Home Basic.

NR. 5:
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=316219

NR. 6:
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/F3SE-AS069C_(Wupti1).html

På forhånd tak..
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 14:06 #1
Måske skal du kigge på det. Den har en MEGET kræftig prossecor, 2 GB ram og 256 MB dedikeret frafikkort
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/F5V-AP021C_(Wupti1).html
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 14:10 #2
linket virker ikke
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 14:12 #3
Avatar billede volturex Nybegynder
25. september 2007 - 14:12 #4
Af processor ville jeg vælge en dual core fra Intel på min. 2GHz og hvad angår RAM 2 GB og grafikkortet skal min. ha 256 MB dedikeret. Så skulle du være godt kørende ;)
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 14:13 #5
volturex - kan du finde et konkret eksempel? Jeg er ikke ekspert ;)
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 14:19 #6
Det er en Asus F5V-AP021C til 6895, med 2,0GHz Intel Core Duo Processor, 2 GB ram, ATI Mobility Radeon X2300 med op til 896MB HyperMemory (hvilket 256 er dedikeret, DVD brænber, Bluetooth, og 169 GB 5400rpm harddisk hos wupti.
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 14:20 #7
Tonygk - http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/F5V-AP021C_(Wupti1).html.. den ser god ud.. Den indeholder også hvad Volturex anbefalte: 2GHz og hvad angår RAM 2 GB og grafikkortet skal min. ha 256 MB dedikeret.. men har grafikkort slet ikke noget at sige?? Hvordan kan det være denne er billigere end f.eks. denne http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/F3SE-AS069C_(Wupti1).html????
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 14:31 #8
Jeg har skrevet om grafikkortet den har 256 mb dedikeret. Grunden er det er billigere er fordi den har en anden model prossecor nemlig en pentium core duo og IKKE core 2 duo. Dvs. hvis du ikke har MEGET krævende programmer er den maskine rigtig god.
Den 1. har 1 2.0 mhz core duo og den anden 1.6 core 2 duo. det betyder den første er 15 % hurtigere og den anden er kærftigere når/hvis du kører rigtige tunge programmer (ikke office, almindelige nye spil, antivirus m.m.).
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 14:42 #9
ok.. hvad vil et eksempel på en tungt program være? Begge maskine vil kunne køre tunge programmer, det er bare et spørsmål om hurtighed?
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 14:48 #10
Fx. AUTOCAD. Jeg ville vælge den med 2.0 mhz, da den er hurtigere og 15-20% har stor betydning i bærbar verden. husk lige meget hvad du køber og hvor meget du betaler for den, er den allerede forældet om 6 måneder (den opflylder stadigvæk dit behov jo). Om få måneder kommer der quad prossesor, og inden et år octty (intel har lige laceret det). held og lykke med købet.
er du tilfreds kan smide et par point her.
du er også velkommen til at komme med flere spørgsmål.
Avatar billede volturex Nybegynder
25. september 2007 - 14:50 #11
Jeg ville klart gå efter den her. Den er dansk hele vejen igennem. Billig og af god kvalitet http://zepto.dk/Shop/Notebook.aspx?notebookid=644 Jeg konfigurerede den op til 7200,- så det er jo lige under det du snakkede om du ville give. Du skal konfigurere den der hedder value på linket. Giv den 2GHz og 2GB RAM. Så er det din indenfor 6 dage skriver de. Jeg sidder selv ved en Dell XPS M1710 men den koster og da jeg skulle vælge for et års tid siden var det udelukkende fordi Zepto ikke havde deres monster bærbar klar da jeg skulle investere. Zepto først Dell efter ;) Bare min mening.
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 14:52 #12
ok, du får point når den er købt ;).. Lige et spørgsmål. Jeg skal på design skole, vil den computer godt kunne køre billedeprogrammer m.m.? eller ville du anbefale en Apple?
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 14:58 #13
Jeg har en maskine som har en intel 1.8 duo core og 2 gb ram. den kører både adobe illustrator (det er temmelig tungt), photoshop og digital studio fra MS uden problem overhovedet. Den er jeg faktisk MEGET glad for. Jeg tør ikke sige noget om appel, og undskyld jeg siger det, men jeg har en overbevisning at appel er for dummies  ;--))
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 15:04 #14
ok... men den her http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=384814..Vil den kunne spille spil osv.?? som den anden
Avatar billede tonygk Nybegynder
25. september 2007 - 15:09 #15
Du får kun 1 mb ram, en lille skærm 13"(ikke så godt, især når du tænker på design m.v.), standard grafikkort delt 128 mb (slet ikke dedikeret for sig selv), halv så stor harddisk og 500 kr. dyrere. det er dit valg og dine penge.
Avatar billede elisen Nybegynder
25. september 2007 - 15:37 #16
Volurex - Den du har lavet der er uden styresystem ogtrådløs¨netværk, ik?? Det går ikke ;).. hehe
Avatar billede volturex Nybegynder
25. september 2007 - 15:41 #17
jo, den løber op i 8.549,- med trådløs netværk og en Windows XP Pro ;) Hvis du har en tidligere Windows XP CD liggende er der ingen grund til at ha sådan en med ;)