Avatar billede durany Nybegynder
19. september 2007 - 23:56 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sms sender og modtager "server"

Hej

Hvor meget koster sådan en server eller hvad man nu kan kalde det.
En maskine der kan sende og modtage sms evt lagre dem i en database og behandle dem efter nogen regler osv.

Findes der sådan en.. ellers så sys jeg den sku blive lavet hehe for jeg skal muligvis bruge en.

Kan man evt leje en eller ???

gerne en masse input tak!
Avatar billede bacardil Nybegynder
20. september 2007 - 00:12 #1
Du kan købe et keyword som gør det muligt for dine brugere at sende en SMS til dig. Informationerne fra SMSen kan du så gemme i eks. en database og ellers bruge dem som alt andet indhold i en db.

Normalt betaler man mellem 500-4000 kroner for et keyword (kan sikkert findes dyrer, men nok ikke meget billigere)

Adgang til en gateway koster mellem 1000-10000 kr. årligt

Priserne pr. SMS koster mellem 19-40 øre pr. SMS

Priserne kan du se hos udbyderne http://www.google.com/search?hl=da&rlz=1T4HPNN_en___DK239&q=sms+gateway%2B2-vejs&lr=

Man kan også gå direkte til de store respondsfabrikken.dk og unwire.dk
Avatar billede durany Nybegynder
20. september 2007 - 00:26 #2
Ser fornuftigt ud, jeg tjekker det lige ud
Avatar billede aspguf Nybegynder
20. september 2007 - 18:00 #3
Hey durany hvis det er kan host4you.dkk tilbyde sms løsning, de pler at være til at snakke med..
Avatar billede cybermike Nybegynder
07. oktober 2007 - 04:19 #4
Jeg har en del erfaring med SMS Software, jeg har kodet et par gateways selv og jeg har vedligeholdt en SMS Virksomheds software i lidt over 2 år. Du skal være velkommen til at hive fat i mig, jeg kan sælge dig en løsning eller hjælpe dig med at finde en løsning alt afh. af hvad du mere præcist skal bruge :)

Du kan finde kontakt info til mig på http://www.mc-solutions.dk :)
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
19. oktober 2007 - 16:16 #5
Hvis du selv vil sætte en server op, kan du faktisk gøre det ret billigt. Du skal jo sådan set blot koble en mobil til en maskine og kommunikere via et datakabel. Hvis du vil læse mere om hvordan du styre mobilkald ind og ud via din server/maskine har Ericsson nogle af de bedste udviklingstools hertil (http://www.ericsson.com/dk/).
Avatar billede durany Nybegynder
11. maj 2010 - 01:07 #6
lukker
Avatar billede durany Nybegynder
11. maj 2010 - 01:08 #7
lukker