Avatar billede danielss Nybegynder
19. september 2007 - 00:28 Der er 3 kommentarer

Database bruger for meget båndbredde

Hej, jeg var ikke helt sikker på hvor dette spørgsmål skulle være, så jeg lægger det bare her:

Jeg har en hjemmeside kaldet www.potterskolen.dk. Hjemmesiden er en slags RGP side, med lidt over 4000 brugere, hvoraf der ca er 120 online i peakhour, og ca. 30-70 online ellers.

Siden er programmeret i php og mysql. Mit problem er at min webhost siger at jeg bruger mellem 30-50 mbit i gennemsnit, og hvis det fortsætter skal jeg betale min. 7000 kr. om måneden, KUN for trafik.

Min mysql database ligger hos easyspeedy, og min apache2 server ligger hos gigahost. Og det er altså databasen der er problemer med.

Dette lyder meget vildt syntes jeg. Hvis jeg skal betale så meget ved kun at have 100 brugere online, hvad skal qxl så ikke, eller arto.

Har jeg programmeret siden forkert, eller er det simpelthen bare sådan det er?

Hilsen Daniel Strøm
Avatar billede loevgaard Praktikant
19. september 2007 - 00:48 #1
Du skal bare have fat i en anden udbyder, et firma som dandomain kunne komme på tale i sådan en sammenhæng.
Avatar billede olebole Juniormester
19. september 2007 - 00:54 #2
<ole>

Hvormange GB trafik bruger du om måneden?

/mvh
</bole>
Avatar billede danielss Nybegynder
19. september 2007 - 01:09 #3
Ved faktisk ikke hvor mange gb trafik jeg bruger.. måske en 50-60(gb) stykker om dagen