Avatar billede minpo Nybegynder
18. september 2007 - 12:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word 2007 opstarts - vælg skabelon

Hvordan aktiverer man den funktion, hvori man kan vælge skabeloner, ved opstarten af Word 2007? Den er der jo pr. standard...

Nogen bud?

MVH Michael :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. september 2007 - 13:07 #1
Hvad mener du? Er du ude efter at få dialogen vist automatisk, når du åbner Word, så du ikke skal klikke på Office-knappen og Ny?
Avatar billede minpo Nybegynder
18. september 2007 - 13:15 #2
Det er præcis det, at boxen dukker automatisk op.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. september 2007 - 13:28 #3
Du laver en skabelon med følgende kode:

Public Sub AutoExec()
    Dialogs(wdDialogFileNew).Show
End Sub

Derefter gemmer og placerer du skabelonen i Words startfolder (kan aflæses/redigeres via Office-knappen, Word-indstillinger, Avanceret, Filplaceringer).

Medmindre du har et codesigning certificate, som du kan sætte på skabelonen, skal du sætte din makrosikkerhed til lav. Ellers bliver skabelonen ikke indlæst korrekt ved opstart.
Avatar billede minpo Nybegynder
18. september 2007 - 16:28 #4
Najs. Det virker sq. Mange tak for hjælpen :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
18. september 2007 - 16:40 #5
Velbekomme :-)
Avatar billede minpo Nybegynder
20. september 2007 - 09:52 #6
Du kender sikkert udtrykket: "Nu jeg lige har dig" :)

- Jeg ser lidt problematik i, at boxen dukker op, uanset om man åbner Word eller åbner et word-dokument. Åbner man et eksisterende word-dokument, burde boxen ikke dukke op. Hvordan kan tilpasse makro-koden til at tage højde for dette?

MVH Michael
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. september 2007 - 23:02 #7
Ha-ha.. jo, det kender jeg godt.

Koden kører ikke, når du åbner et word-dokument - men når du åbner Word. Dvs. hvis du åbner et Word-dokument fra stifinderen, og Word ikke er åbent, bliver Word åbnet først (og så kommer dialogboksen). Åbner du et dokument, når Word er åbent i forvejen, bliver du ikke præsenteret for dialogboksen. Du kan ikke tilpasse koden, så du undgår det.
Avatar billede minpo Nybegynder
21. september 2007 - 09:56 #8
Oh, okay - takker :)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
21. september 2007 - 11:47 #9
Velbekomme.