Avatar billede bruger2004 Nybegynder
15. september 2007 - 01:24 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Multiple SSL sites hosting på en server

Hej alle sammen,

Jeg har godt set nogle spm. her på exp.dk hvor man ender ud med at man skal have flere ip'er for at have flere ssl sites på samme server.

Men omvendt har jeg set flere referencer til/fra MS hvor det skulle være muligt at have flere ssl sites på samme server, alle host headers på port 80.
Men ingen information om hvordan så hvis det er fordi nogen ved dette, vil jeg være glad.

Lidt teknisk om min opstillig, jeg køre windows 2003 server, IIS6 og har domain1.tld og domain2.tld som er hver deres site (afdeleringer i firmaet, uden nogen rellation) disse har kørt på port 80 og så kom der ssl på først domain1.tld grundet flere ting (brugere sikkerhed, samt krav fra divers) men nu skal der så også ssl på domain2.tld da der skal shop på som skal modtage dk-kort (altså krav fra pbs).

Samtidig skal det vel være port 443 på begge da brugeren ikke skal angive port men bare https://domain2.tld og ikke noget med :444 efter.

Så spm. er egentlig hvad gør jeg, skal jeg ud og søge om flere ip'er ved ripe eller hvordan.

PT har server bare en offentlig ip (80.80.80.80) og så en intern ip (192.168.1.2).
Avatar billede leif Seniormester
15. september 2007 - 11:51 #2
Så vidt jeg ved behøver du da ikke eget SSL certifikat for at modtage Dankort, da du kan vælge at bruge et som din betalingsgateway stiller tilrådighed.
Avatar billede a1a1 Novice
15. september 2007 - 13:48 #3
leif-> ja, nogle udbydere tilbyder det
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
16. september 2007 - 22:00 #4
mht. eget certifikat så nej det er ikke nødvendigt... men vores kunder ville syntes det var mærkeligt hvis de kom til anden adresse når de skal betale, samt at vi vil/ønsker også at nogle andre ting bl.a. koder, brugernavne og brugerinformation er sikret når det kører frem og tilbage da der er meget følgsom information imellem.
Avatar billede bruger2004 Nybegynder
19. oktober 2007 - 14:56 #5
Nå jeg har aldrig rigtige fået dette til at virke, og tror heller ikke rigtigt det kan lade sig gøre med mindre man enten har flere servere eller flere iper...

men i får da point for jeres forsøg og informationer...
så hvis du -> leif smider et svar skal jeg dele points mellem jer.
Avatar billede leif Seniormester
19. oktober 2007 - 16:52 #6
Svar.