Avatar billede collin3 Nybegynder
14. september 2007 - 18:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke se SATA Harddisk i Windows

Hejsa

Jeg kan ikke se min anden sata harddisk i Windows. Jeg har i forvejen 2 Raptordiske som sidder i et raid, de sidder som Master/Bootdisk. Nu har jeg så sat en disk mere til, også SATA, den er sat som Slave/Datadisk. Jeg kan godt se den i biosen, men den kommer ikke frem i windows...

Aner ikke hvad jeg kan gøre, håber der er nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2007 - 18:15 #1
Har du været i :
H-klik på Denne computer, klik på Adminisrer, klik på Diskhåndtering i venstre side.
Nu skulle du gerne kunne se din nye disk i H-side.
H-klik på den og vælg formatere, så får den et drevbogstav osv
Avatar billede collin3 Nybegynder
14. september 2007 - 18:20 #2
Mange tak, det var bare det der skulle til :)
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2007 - 18:31 #3
Ja, windows kan ikke se disken, før den er formateret og har fået et drevbogstav ;o)
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2007 - 18:40 #4
Avatar billede peet-49 Novice
14. september 2007 - 18:48 #5
Man opretter en partition, før der formateres.
Avatar billede collin3 Nybegynder
14. september 2007 - 19:35 #6
Hehe, jeg synes bare jeg havde prøvet før at sætte en HDD til, og så kom den vare frem automatisk, nok bare mig der husker forkert :)

Har du fået point :)?
Avatar billede haverslev Novice
14. september 2007 - 21:00 #7
Ja takker for points ;o)
peet-49 ja :o) http://support.microsoft.com/kb/309000/da