Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 14:11 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

viser kun det halve af hd

jeg har fået en dell optiplex 170L, hvor jeg har monteret en 6gb hd som prøve men den viser kun 2,4gb under installationen af xp, jeg har haft den til at køre , men ville så prøve med linux, det lykkes ikke så nu vil jeg så have xp pro ind og nu viser den så 2,4gb . har også prøvet med min externe hd på 200gb den siger at der kun er 137gb og ved installation går det fint indtil den skal genstarte ,så skriver den disklæsningsfejl og kan ikke forsætte
med installationen
har opdateret bios til a9 og ned dateret den til a2 og tilbage
håber der er en der har en god ide
hilsen n2d
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 14:22 #1
Hvorfor lykkedes det ikke med Linux ??
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 14:24 #2
det var en iso fil og det kunne jeg ikke få brændt så det var nok en fejl "45"
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 14:26 #3
jeg ved ikke om der kan have været en virus i filen
Avatar billede hcma Novice
14. september 2007 - 14:37 #4
6 gb kontra 2,4 gb:  "systemet" hugger altid 3-4 gb som så er forsvundet
kan kun se 137 gb:  det er fordi du ikke har installeret SP2
Avatar billede off-line Nybegynder
14. september 2007 - 14:41 #5
Du kan brænde den Iso fil med Ashampoo uden videre, eller med Nero Express.
Hvis du har brug for recepten til Nero er den her:
asgotbo

Brænde Isofil til bootfil.
Nero Express, nederst
Image,project,copy. Klik.

I højre side, for neden: disk image or saved project. Klik.
Forneden i filtype, skiftes til: image files (*.nrg;*.iso;*.cue;*.img) Klik.
Så peger du med musen på din Iso fil og klikker.
Navnet på Iso filen vil så stå i "filnavn", som ellers var blankt.
Nero vil så automatisk skifte til den side du kan brænde fra
Og så er du klar til at brænde din bootfil.

Hvis du vil sikre dig, at brædingen er vellykket, så sæt flueben
i det lille felt forneden, hvor der står:
"Verify data on disc after burning".
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 15:22 #6
hej hcma jeg ved godt at den hugger lidt , men når jeg prøver på ungernes er der ca 6gb og den store ca 196gb.det er hvor jeg skifter deres ud med mine.
asgotbo jeg har droppet linux da det var en server version det var egentlig meningen at den skulle bruges som server med styresystem på den lille og data på den store
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2007 - 07:46 #7
"Hvorfor lykkedes det ikke med Linux ??" prøv at kigge på http://www.helgec.dk/livecd.html - se under linket "Sådan brænder du en ISO fil"
Avatar billede n2d Nybegynder
15. september 2007 - 09:33 #8
nu virker det igen ved ikke hvad der var galt. den er oppe og køre med xp
og jeg lod den bare tro at der kun var 137gb
Avatar billede hcma Novice
15. september 2007 - 10:34 #9
har du fået opdateret WinXP med SP2  ?  (ellers kan du ikke se mere end 137 gb)