Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 13:49 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

recover slettet hd

jeg har rodet med min externe hd og fået den formateret
ved en "fejl" ,den var monteret i en pcer som også driller, det kommer i et andet spørsmål. nu vil jeg gerne have den gendannet.
hvilke program skal jeg bruge dem jeg kan finde kræver en extra hd ? den er på 200gb og det skulle gerne kunne gøre det på samme hd ,da min pc kun har 40gb
Avatar billede vejmand Juniormester
14. september 2007 - 13:56 #1
Du kan ikke gøre det på samme HD, da den jo så overskriver sig selv.
Lige så snart du gemmer et eller andet på HD'en må du regne med at noget andet er mistet.
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. september 2007 - 14:02 #2
Avatar billede -bartfreak Nybegynder
14. september 2007 - 14:06 #3
ps: find en pc som virker.
Sæt din eksterne i den, og og også en ekstra tom harddiskpå samme størrelse, for at gemme på den.!
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 14:16 #4
kan jeg så lave en recovery hvor jeg plukker ud fra hden og brænder de vigtigste data på dvd
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 14:19 #5
Hvis du har netværk (router + kabel) kan du gøre det med en live-cd
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 14:22 #6
hvorfor en router og kabel, hvad er en live-cd
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 14:31 #7
"hvorfor en router og kabel," fordi at sådan er det - hvad er en live-cd -http://www.google.dk/search?hl=da&q=live+cd&meta=
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 15:31 #8
det er jo en extern hd (usb) det fik jeg ikke skrevet det er derfor jeg ikke kan forstå det med routeren
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 16:49 #9
Den Live-cd jeg anbefaler kan sættes til at agerer SSHD-server det betyder at du i et lukket kredsløb kan arbejde på 2 eller flere computere. I det konkrete tilfælde vil det betyde at du på den computer hvortil den externe harddisk er tilsluttet via en Live-cd kan gendanne dine mistede data samt videresende disse data til en anden computer med større harddisk capacitet end de 40 Gb du selv nævner
Se evt http://www.helgec.dk/livecd.html og kig under punktet SSH server
Avatar billede n2d Nybegynder
14. september 2007 - 17:01 #10
hej helgec det må jeg prøve smid et svar så du kan få de point
Avatar billede Slettet bruger
14. september 2007 - 17:27 #11
Ok!! men vent nu med point indtil skidtet kører og spørg hvis du er i tvivl