Avatar billede birddog Nybegynder
13. september 2007 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Robocopy i loginscript

Hej herinde.

jeg skal have lidt hjælp til robocopy kommandoen.

vi har nogen bærbar som ofte er ude af kontoret, hvor de jo stadig tjekker deres email (alm. pop3) og skriver dokumenter.
Men for at få noget backup på det, så vil jeg gerne kopiere de filer over på vores server når de er i huset, og jeg har læst mig frem til at robocopy kan klare det, men jeg er lidt i tvivl om hvordan man lige gør.

For at starte et sted så er det outlook.pst filen som jeg har lagt på D:\outlook\outlook.pst fil, den fil skal den så kopiere over på vores server til en mappe der over.

og det samme med my dokuments mappen.

Det lyder jo let nok, men jeg kan bare ikke få det til at virke, så er der nogen der kender robocopy og lige kan hjælpe?
Avatar billede strych9 Praktikant
13. september 2007 - 19:31 #1
Jeg kender robocopy...
Men jeg vil nu råde dig fra at benytte denne løsning når det gælder lige netop pst filer. Visse brugere får jo gennem tiden opbygget pst filer på 2GB eller mere. Det vil være for meget at skulle sidde og vente på at en laptop hdd får smidt 2gb data igennem netværket før man får en brugbar desktop. Find hellere på noget andet, for det der vil være det rene klamp.
Avatar billede birddog Nybegynder
14. september 2007 - 10:23 #2
Det kan du have ret i.
Men metoden kan vel også bruges til mine dokument mapperne?
eller hvad?
Avatar billede strych9 Praktikant
14. september 2007 - 10:32 #3
Det skulle der ikke være noget galt i så længe de har en forholdsvis beskeden størrelse. Altså et par hundrede MB eller måske tre.

Robocopy fungerer så kun mellem delte foldere. Dvs du på den bærbare skal dele en folder, og hvis brugeren laver noget galt så kan de risikere at åbne op for deres dokumenter til verden. Det er jo skidt.

Prøv at kigge på SyncBack (http://www.2brightsparks.com/)
Der er et review her fra win it pro magazine:

SyncBack
For years, I'd been looking for a reliable file-synchronization utility to help me perform automated backups of my data across my network. After all, who needs tape or CD backups if disk space is so cheap that you can simply have one system back up to another? I've tried a number of solutions over the years—from open-source to commercial—but SyncBack is the only solution I've stuck with.

SyncBack helps you easily back up (or synchronize) files to another location on the same drive, a different drive, a different storage medium (e.g., CD-RW, CompactFlash, USB thumb-drive), an FTP server, a network share, or a Zip archive. Unlike other utilities in this space that try to accomplish too much, SyncBack really nails its interface—which Figure 7 shows—with an approach that's simple enough to follow but doesn't skimp on features or configuration options.

I use this tool for daily, weekly, and monthly backups on my home network. By setting up three target directories on a removable 300GB USB 2.0 drive and using SyncBack's built-in scheduling capabilities (which populate the appropriate commands into the Windows scheduler service), I've created three backup profiles: one to run nightly at 5 p.m., one to run weekly at 3 a.m., and one to run on the first day of every month at 1 a.m.. I've selected a backup profile and instructed SyncBack to delete any files in the destination that aren't in the source. Now, I rest easy at night knowing that my data is backed up every single evening. These backups have saved me on more than one occasion when I've accidentally wiped out development code. By simply going to my always-up-to-date backups, I'm ready to go again. For absolutely critical files, I also have an offsite backup profile that delivers my files to an FTP server on the other side of the country.

SyncBack also supports a sync profile (i.e., changes on both sides are replicated to each other), as well as the use of direct UNC path names. The tool also supports the use of FTP servers as destinations. SyncBack can ensure that certain applications are closed before running its profiles and can email you the results of each profile it runs—or email you only when an error occurs while executing a profile.

If you have file synchronization needs on your network that you haven't figured out a workable solution for, I would suggest you take a look at SyncBack and see if it will meet your needs. The amount of functionality available in the freeware version is impressive, and its execution is rock solid.
Avatar billede birddog Nybegynder
14. september 2007 - 11:09 #4
Nu er vedkommende der bruger sin bærbar rimlig dygtig til at vedligeholde sine mails, og gode til at slettte mails, så i snit igennem det sidste år der har .pst filen max fyldet 287 mb. Så jeg tror jeg prøver robocopy, jeg har for såvidt også fået det til at virke, men der er noget med nogen syntaxer jeg skal have til at virke når den nu ikke har forbindelse til serveren.
Avatar billede birddog Nybegynder
27. september 2007 - 11:28 #5
har løst det med robocopy