Avatar billede kimg Nybegynder
12. september 2007 - 09:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

registrere navneserver

Hej kan i hjælpe mig..
Jeg har i flere år haft en server stående lokalt, og har i de år brugt gratisdns fantastiske system, det har virket fint.
Nu har jeg så købt/lejet en server, og ville derfor gerne have min egen navne server, jeg ved at jeg skal have den godkendt af DK hostmaster, det skulle koste 500,00 kr. er det den eneste udgift der er forbundet med det?
Hvordan foregår det? kan man bare oprette en navneserver til mit "hoved domæne"?
Hvad er det første jeg skal gøre?

Håber der er en der kan forklare mig det nærmere, jeg er lidt lost på det område, har selvfølgelig læst en del hist og her.

Kim
Avatar billede bacardil Nybegynder
12. september 2007 - 09:23 #1
Ja, det koster 500 kroner - kan ikke huske om det er pr. stk eller for dem begge, men enten eller.

Hvis det er helt korrekt, så skal du have 2 forskellige servere, da der jo ingen ide i er at have 2 nameserver på samme server, så de skal være 2 selvstændige servere, men det kan man komme udenom, hvis man vil.

Du opsætter så bare nameserverne, så de virker korrekt og giver DK-ostmaster de informationer de skal bruge for at godkende dem.
Avatar billede kimg Nybegynder
12. september 2007 - 23:49 #2
Tak for dit input, jeg har løst ved at bruge gratisdns sekundær dns og sat min server som primær/master, det virker fint.
Læg et svar.

Kim
Avatar billede bacardil Nybegynder
13. september 2007 - 00:05 #3
Svar