Avatar billede juliemusen Nybegynder
10. september 2007 - 21:23 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

forside i tabel

Hejsa.

Når i har lavet jeres indexside i photoshop, hvordan sætter i den så ind i jeres tabel i dreamweaver?. Hvis man har slicet sin photoshop index síde op, laver i så tilsvarende tabel i dreamweaver og indsætter det som jpeg fil??

Med VEnlig Hilsen
Julie
Avatar billede miss-g Seniormester
11. september 2007 - 15:20 #1
Hej

Ja jeg laver ofte tabeller i tabeller og indsætter designet i (i DW).

Om du skal gemme i jpg eller gif kommer jo an på om det er noget foto eller grafik. Det gælder jo om at få billederne til at fylde så lidt som muligt, så siden åbner hurtigt.

I photoshop kan du starte med at lave hjælpestreger (trækkes fra linealen) de steder hvor du vil skære designet op. Derefter kan du også nemt se hvordan din tabel skal opbygges. Antal rækker og kolonner.

Og så er det ellers at slice - sæt den evt. til SNAP i photoshop, så suger slice-kniven sig fast til dine hjælpelinier. Snap sættes til under View i top menuen.
Avatar billede juliemusen Nybegynder
11. september 2007 - 23:19 #2
tak for svaret.

Det vil sige du laver en tabel der hedder 100% og bygger tabeller op inde i denne?.
jpg=foto?
gif=grafik?

Med Venlig Hilsen
julie
Avatar billede miss-g Seniormester
12. september 2007 - 01:18 #3
Om du fast størrelse eller 100% må afhænge af dit design. Hvis det er fordi du vil have siden centreret - kan du jo bare centrere selve tabellen.

Men ellers ja til dine spørgsmål ;-)