Avatar billede vint Nybegynder
10. september 2007 - 19:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

lenb fra VBScript til Vb.net asp.net

Hej.

Hvordan oversættes lenb fra VBScript til asp.net / vb.net?

Eksempel på VBScriptet:

If lenb(Request("dirname")) > 0 Then...
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2007 - 19:35 #1
For det specifikke problem boer:

If Request("dirname").Length > 0 Then

virke.
Avatar billede arne_v Ekspert
10. september 2007 - 19:35 #2
Det helt ekvivalente af LenB maa vaere:

If encoding.GetByteCount(Request("dirname")) > 0 Then...
Avatar billede kalp Novice
10. september 2007 - 19:36 #3
if(string.IsNullOrEmpty(Request("dirname"))
{

}

C# .NET 2.0
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 19:37 #4
Hvis du er ude efter at checke om der er indhold i requestet, så er måden at gøre det på som følger:

If Not String.IsNullOrEmpty(Request.Form("dirname")) Then
  'gør det der skal gøres
End If

og tilsvarende for Request.QueryString
Avatar billede vint Nybegynder
10. september 2007 - 20:54 #5
Okay, bare lav et svar.

Jeg er ved at kigge noget gammel asp kode igennem, som jeg har fået, men selv skal rode med at få lavet til .net.

En sætning som denne

"If lenb(Request("dirname")) > 0 Then..."

hvad er jeres bud så på, hvad "dirname" er hentet fra? En selvdefineret variabel?

Jeg kan ikke finde modstykket nogle steder nemlig, så selvom det er svært for jer at gætte, kan det jo være, at i alligevel har buddet.

Men smid bare et svar på det første.
Avatar billede kalp Novice
10. september 2007 - 21:05 #6
Hvilken krydderi var der på min aftensmad i dag?
også svært at gætte:)

Jeg har ingen anelse;)
Avatar billede vint Nybegynder
10. september 2007 - 21:09 #7
hehe...

Jeg var i tvivl, om request("dirname") var en eller anden fælles betegnelse for noget, man kunne hente, derfor jeg spurgte.

Men det lyder til, at det er en selvdefineret variabel. Desværrre.

Hvad gør request("") egentlig. Hvad / hvor går dne ind og henter?
Avatar billede kalp Novice
10. september 2007 - 21:13 #8
Request[] kigger bla. efter din variabel samme sted, som Request.QueryString
og Request.Form ..kan ikke lige huske om der er andre steder også, men i hvertfald så tager den og kigger begge steder og tager en af dem..

kan heller ikke huske i hvilken rækkefølge hvis den finder begge steder, men det er en hurtig test man kunne lave på det:)
Avatar billede neoman Novice
10. september 2007 - 21:16 #9
request.form kigger på form-felterne i den side som kalder, mens request.querystring kigger på indholdet af f.eks. www.minside.dk?pageID=37 og kan fiske 37 ud af kaldet.

at bruge request uden at angive from/querystring/noehgt andet ... er bare en ret dårlig vane for nogle programmører(af Guds nåde):)
Avatar billede vint Nybegynder
21. september 2007 - 17:30 #10
Jeg mangler stadig, at der bliver postet et svar, så jeg kan give point
Avatar billede kalp Novice
21. september 2007 - 18:00 #11
et fra mig af