Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
09. september 2007 - 11:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan flyttes et billide?

Jeg har kopieret 2 billeder til et worddokument. Vil gerne frit kunne lægge billederne hvor jeg vil, men de er "bundet" af linier og venstre/højre juster. Ved jeg har gjort det før, men kan sgu ikke huske hvordan ... er det ikke et eller andet med at det enkelte billede skal formateres?
Hvordan får jeg mine billeder til at lægge lige hvor jeg vil?

Tjaa, det er sikkert banalt for dig, men vitalt for mig, så vil blive glad for et hurtigt svar :)
Avatar billede thegenuine Praktikant
09. september 2007 - 11:49 #1
Prøv at højreklikke på billedet og vælg formater billede. Vælg layout og under ombrydning, kan du vælge "firkantet" - et burde gøre, så du kan flytte dit billede, hvorhen du vil.
Du kan også lave et lærrede, hvor du kan sætte billedet ind i og derved bestemme billedets placering.
Gå op i Indsæt > Billede > Ny tegning og så kommer lærredet. Sæt markøren i lærredet og vælg indsæt billede fra fil.
Det er vist et par muligheder. Det kan være Word-hajen har en bedre løsning, men du bad om en hurtig løsning ;o)
Held og lykke
Avatar billede thegenuine Praktikant
09. september 2007 - 11:50 #2
For at kontrollere  billedet i lærredet, skal du ændre billedets layout under ombrydning til firkantet.
Avatar billede vejmand Juniormester
09. september 2007 - 12:12 #3
Du kan også indsætte en tekstboks, og så placere billedet i den.
Så er den let at flytte rundt med.
Men det er måske det samme som thegenuine foreslår, bare i en nyere udgave af Word.
I min udgave er der ikke mulighed for Indsæt > Billede > Ny tegning
Avatar billede thegenuine Praktikant
09. september 2007 - 12:37 #4
hvorfor hurtigt svar og ingen respons? ;o)
Avatar billede bob-bob1 Nybegynder
09. september 2007 - 21:35 #5
Hej ... og tusind tak.

Suk ... var det virkelig så simpelt :-)

Smid et svar.
Avatar billede thegenuine Praktikant
09. september 2007 - 21:39 #6
ping ;o)