Avatar billede valdekat Nybegynder
07. september 2007 - 16:50 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Opsætning af Fullrate-router så pc kan fungere som webserver

Jeg har internetforbindelse hos Fullrate og benytter en trådløs Zyxel P-2602HW-D1A router.

Men ligegyldigt hvad jeg gør, kan jeg ikke komme igennem til serveren udefra via den offentlige IP-adresse.

Her er de indstillinger, jeg har lavet:

- Webserver kører med fast ip: 192.168.1.2

- Portforwarding (NAT): Routeren sender trafik til port 80 videre til 192.168.1.2. Desuden står 192.168.1.2 registreret som default server.

- Jeg har ændret remote-management af routeren til at foregå via port 8000, i stedet for port 80.

Her er, hvad der virker fint:

- adgang til serveren via adressen "localhost"
- adgang til serveren via IP 192.168.1.2 fra både webserver og en anden computer på netværket
- adgang til router-configurationen via offentlig IP + portnummer (xx.xxx.xx.xx:8000) fra maskine på eget netværk, men ikke udefra.

Hjælp! Jeg er løbet tør for ideer til, hvad jeg kan gøre, for at få min webserver tilgængelig på min offentlige IP udefra.
Avatar billede kenp Novice
08. september 2007 - 11:15 #1
Det skulle vel ikke være fordi at du forsøger at tilgå dit domæne via din offentlige ip (domæne navn) for at kunne det skal du have aktiveret nat loopback.

http://www.geertsen.dk/articles.asp?ArtId=2
Avatar billede valdekat Nybegynder
10. september 2007 - 07:29 #2
Jeg prøvede at logge på et andet netværk og tilgå min server udefra... så virkede det.