07. september 2007 - 13:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan man se hvornår en .dot sidst er "brugt"?

Hej :-)
Kan man finde ud af hvornår en skabelon sidst er blevet "brugt", altså hvornår der sidst er blevet åbnet et dokument (.doc) på baggrund af denne skabelon (.dot)?

Hilsen cbr750
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2007 - 14:00 #1
Måske. Du kan ved at højreklikke og vælge egenskaber på filen (f.eks. normal.dot) se hvornår denne sidst er blevet rørt. Du skal dog vide at især normal.dot bruges af flere applikationer, f.eks. outlook, hvilket betyder at hvis du har åbnet en mail, så har normal.dot været i brug.

Er der tale om andre skabeloner, kan du opsætte auditing på den enkelæte skabelon. så logges det hvem der bruger filen hvornår
07. september 2007 - 14:50 #2
Der er tale om andre skabeloner end normal.dot. Hvordan opsætter man auditing?
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2007 - 15:24 #3
Auditing er lidt besværligt at have med at gøre. jeg vil foreslå at du søger på auditing på Microsoft.com og finder en grundig vejledning.

Du skal have fat i den lokale eller globale hvis det er en server, sikkerhedspolitik, hvor noget skal opsættes og så skal du ind på hver fil og slå specifikt til for denne fil. Det er ikke noget man bqare lige gør. Vær omhyggelig da du ellers drukner i logs. Start med et minimum, kontroller at det virker og at der ikke kommer for meget og slå så mere til
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. september 2007 - 15:25 #4
De lokale sikkerhedspolitikker tilgås via MMC således

start - kør - skriv mmc
I filer - add snapins tilføjes de snap ins der handler om sikkerhedspolitik. Kik også på templates, der kan være en du kan tage udgangspunkt i
07. september 2007 - 15:57 #5
At der oprettes et nyt dokument på baggrund af en skabelon, ændrer ikke ved skabelonens attrbutter.
08. september 2007 - 20:55 #6
Erikjuul, er du ikke sød at uddybe din kommentar i forhold til det Bufferzone har skrevet. Jeg er lidt forvirret.
11. september 2007 - 08:24 #7
Nå, men Bufferzone, du skal have tak for dit svar. Jeg tør dog ikke gå i kast med det - det er lidt for langhåret til mig :-)
Smid et svar.
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. september 2007 - 10:34 #8
Erik plejer at vide hvad han taler om, men jeg er ikke 100% på at han har ret, min normal.dot fik ændret attributterne ved at åbne et word dokument. Jeg prøver at se om jeg kan teste dette via netværks baserede skabeloner og vende tilbage med en melding
11. september 2007 - 21:41 #9
Dejligt, tak.