Avatar billede webudvikleren Nybegynder
02. september 2007 - 17:07 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

Er det lovligt at bestille tøj fra billigere steder, og sælge dem

Har fundet en side, hvor der er tøj til billige penge.
Har så fundet en anden hjemmeside i Danmark der sælger dem langt dyre.

Mit spørgsmål er så - er det lovligt, at hver gang en køber noget tøj fra mit website af, så køber jeg selv fra en anden shop (som er billigere) og sender tøjet til køberen?

Altså, købe fra et udelandsk sted og sælge dyre i Danmark?
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 17:11 #1
Det hedder at Importere.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
02. september 2007 - 17:13 #2
Godt - og tilbage til spørgsmålet?
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2007 - 17:17 #3
det er jo i bund og grund det rigtig meget i vores samfund er bygget op på (altså faktisk bare benyttelse af underleverandører) så jo, selvfølgelig er det lovligt. Du kan jo bare gå en tur ned i Netto hvor præcis det samme sker - de har købt nogle varer fra hele verden og sælger dem til en højere pris end hvad de selv har givet.
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 17:21 #4
Tag kontakt til den pågældende virksomhed og tag en dialog med dem om at du ønsker at importere deres varer til Danmark. Bliv derefter Momsregistreret og begynd at sælge varerne. Som Keysersoze siger så er det sådan vores samfund er bygget på, fx. er en del computere hvis ikke alle importeret til Danmark.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
02. september 2007 - 17:25 #5
Jeg er momsregistreret - og tak for svarene!
Jeg vil lige tage en dialog med dem, og spørger mere ind til det.

Tak for svarene endnu engang, og smid lige et svar i to ;-)
Avatar billede superanden Nybegynder
02. september 2007 - 17:32 #6
Når du snakker med dem kan du have i bagtanken at du kan spare penge hvis du kan få dem til at shippe direkte til kunden gennem dig så sparer du en gang fragt. Men det kræver at de er inforstået med at være din underleverandør og altså sende din faktura med til kunden og sende deres faktura til dig. Det er sådan som over 90% af alt hardware / mobiltelefoner købt på en dansk hjemmeside kommer frem. På den måde sikre du også at du ikke har så stor risiko for at brænde inde med et varelager. Tilgengæld har du længere leveringstid end hvis du selv havde lageret.

På qxl ser du også mange af de aktive sælgere har 3-4 ugers leveringstid, dette er også fordi de selv først importerer det når varen er solgt og så sender det videre.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
02. september 2007 - 17:37 #7
Jeg tænkte mere, at brugeren FØRST betalte, også når pengene er gået ind, køber jeg fra et andetsteds fra, og sender til kunden? - Så er der jo bare problemer hvis kunden har betalt først, og hvis den så er udsolgt på det andet sted.

Men superanden, det vil jeg lige prøve. Tak for svaret i øvrigt
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2007 - 17:45 #8
ved betaling med dankort mener jeg ikke pengene må trækkes før tidligst når varen afsendes.
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 18:21 #9
Som Keysersoze skriver så må du ikke trække penge på et dankort før varen er afsendt
Avatar billede leif Seniormester
02. september 2007 - 18:29 #10
En anden ting, bekræft med Skat hvordan moms, told og skatte regler er, da der er lidt forskel afhængig af hvilket land du importerer fra
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
04. september 2007 - 00:24 #11
Leif smid svar, og tak for hjælpen i alle 3 :-)
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
11. september 2007 - 18:18 #12
Du må lige skrive hvis du vil have nogle points leif. Så opretter jeg lige et nyt spørgsmål med points til dig.
Avatar billede leif Seniormester
11. september 2007 - 19:55 #13
Jeg står bare over, jeg har vist rigeligt i forvejen !