Avatar billede collin3 Nybegynder
30. august 2007 - 23:16 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke få raid 0 til at virke.

Hej, jeg har lige købt ny computer, mit bundkort er et ASUS P5K3 Deluxe. Jeg har købt 2x74 gb SATA raptordiske, og vil gerne have dem  i raid 0, men jeg kan bare ikke få lortet til at virke.
Inde i min bios under SATA configuration har jeg 3 valgmuligheder. IDE, SATA og AHCI. I manuales står der man skal vælge RAID hvis man vil køre hhv. raid 0 - 10. Så jeg vælger raid.
Når jeg så booter min windows op, og kommer til det punkt hvor jeg skal vælge hvor windows skal installeres. Så siger den at den ikke kan se nogle harddiske, kontroller om de er tændte eller korrekt tilsluttet.

Hvis jeg derimod booter dem op som IDE harddiske, så kan den sagtens se begge 2, og jeg kan få lov til at installere windows på dem, men det er jo ikke det jeg vil :(

Håber der er nogen der kan hjælpe.
Avatar billede collin3 Nybegynder
30. august 2007 - 23:27 #1
De er sat op til at være raid0 stripe. Men der sker det samme når jeg prøver at installere windåse :/
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2007 - 05:59 #2
Man plejer at skulle vælge RAID og så under installation bede Windows læse driver
fra en floppy disk.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. august 2007 - 17:50 #3
Som arne_v siger skal driveren indlæses under installation. For at uddybe det lidt nærmere skal du trykke F& når der forneden på skærmen kommer en meddelelse om dette.
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. august 2007 - 17:51 #4
Og det skulle have været F6
Avatar billede collin3 Nybegynder
31. august 2007 - 20:42 #5
Ellers tak for hjælpen, jeg fik læst mig frem til det med den floppy der skulle have en raidcontroller. Jeg booted op fra den CD der var med til bundkortet, og den kunne lave den for mig. Derefter F6 i windows installationen. Arne du får points fordi du skrev først :P
Avatar billede collin3 Nybegynder
31. august 2007 - 20:45 #6
Great, jeg kan ikke engang finde ud af at lukke den her tråd, og sige den er besvaret. Hvor skal jeg trykke henne for at give points :p?
Avatar billede hottadpole Nybegynder
31. august 2007 - 20:50 #7
Det gør du når arne_v har lagt et svar som du kan acceptere.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. august 2007 - 21:31 #8
svar