Avatar billede limes_planum Praktikant
29. august 2007 - 09:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

2 bredt funderede udviklere søges - Kul til en Web 2.0-app.!

2 bredt funderede udviklere (gerne herunder .NET) samt værende ideudviklere/konceptudviklere med en idealistisk tro på en bedre verden og gerne også med interesse for global økonomi og investeringer, søges til et allerede 1½ år gammelt webapplikationsprojekt(indtil videre fritidsprojekt) der ’so far’ ligger over 1250 timer bag men som nu er kørt fast. Man skal bo i hovedstadsområdet eller være parat til at rejse en smule.

Det er planen at I med tiden kommer til at indgå som fulde partnere. En stor del af de 1250 timer har været empirisk udforskning, så der forventes ikke man skal lægge den samme tid i projektet for at opnå 33 %’s partnerskab. Til gengæld forventes det at der lægges lidt knofedt i eller at man snu nok til at forbedre konceptet og ”sælge” koncetet så godt at vi får en fod indenfor ved en brugergruppe på et af de to store områder konceptet henvender sig til.

Specielt er der lige nu stor bevægelsesfrihed for dig som udvikler på det ene af områderne, som jeg selv også tror mest på for øjeblikket.

Konceptet er til dels set før, men ikke i denne form som også har 3-5 nyskabelser i sig. Dette kan også være grunden til nogle potentielle samarbejdspartnere givetvis ikke har kunnet forstå det.
Der vil derfor også ligge noget arbejde fra Jeres/din side i at analysere, hvad der skal til for at folk forstår konceptet let og hurtigt så det således kan formidles og promoveres.

Man vil blive bedt om at underskrive en hemmeligholdelsesaftale da man vil få adgang til hele projektet og der vil tillige blive udarbejdet en samarbejdsaftale mellem os, hvor det detaljeret vil fremgå, hvordan partnerskabet over tid udføres og udregnes – ejerskab tilfalder selvfølgelig undertegnede indtil videre.

Jeg selv er ret hårdtarbejdende med store styrker i det konceptuelle, og er programmermæssigt bedre end min exp.dk-karma- og point viser, da jeg ikke har haft tid til det ræs.. hehe

- passer bare lidt af kriterierne kan man kontakte mig - jeg er tit blevet positivt overrasket over, hvordan mennesker er skruet sammen - ser frem til at høre fra Jer :-)
Avatar billede abruscato Nybegynder
01. september 2007 - 14:21 #1
Husk at lukke spørgsmål, hvis du opretter flere identiske.
Avatar billede limes_planum Praktikant
01. september 2007 - 17:15 #2
Ok - men hvordan kan du garantere at man ikke får flere til at se 'opslaget' ved at lægge det både under ideer og iværksætter? - Dette område af eksperten.dk, må vel anses for at være mere opslagsrelateret end spørgsmåls/problemløsnings-relateret.
Avatar billede abruscato Nybegynder
01. september 2007 - 18:41 #3
Ifl. reglerne på Eksperten kan du ikke oprette det samme spørgsmål flere gange medmindre du lukker det foregående spørgsmål. Læs pkt. 2.11 på http://www.eksperten.dk/regler.phtml

Og hvis man skulle følge din logik kunne man oprette spørgsmålet i alle kategorier (overdrivelse fremmer som bekendt forståelsen) på Eksperten.
Avatar billede limes_planum Praktikant
02. september 2007 - 19:28 #4
Det er godt med korrekte regler  - EOC
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 19:35 #5
<ole>

Det kan vi kun være enige om - hvorfor du bør lukke et af spørgsmålene  ;o)

/mvh
</bole>
Avatar billede abruscato Nybegynder
02. september 2007 - 19:46 #6
Du kender åbenbart også reglerne... :) http://www.eksperten.dk/spm/547889
Avatar billede olebole Juniormester
02. september 2007 - 20:00 #7
Da brugeren åbenbart er udenfor almindelig pædagogisk rækkevidde, er Admin blevet bedt om at tage sig af sagen
Avatar billede limes_planum Praktikant
03. september 2007 - 09:14 #8
Kære Olebole - Jeg finder det meget overraskende at du i dette system kan se hvornår jeg læser min mail og derved ser hvornår jeg læser dit indlæg. Jeg vil anbefale at du slår koldt vand i blodet og afventer et svar en anden gang. 'End of conversation' var rettet mod første svarer.

Jeg er bestemt indenfor pædagogisk rækkevidde, men begge svarere på dette spørgsmål må forstå hvilken situation jeg er i med projektet, i stedet for at gå i sort over de få kb jeg ville komme til at bruge ekstra med opslag nummer 2. Jf. spørgsmålet er nedlagt.

Slutteligt kunne det også være rart med en kommentar fra Ab.scat.'s side, om dette område; 'E-løsninger' ikke byder op til at være et langt mere opslagsrelateret ??? Ja admin sku kigge på det - men med helt andre struktur/designmæssige øjne og gøre området; 'E-løsninger' langt mere DBA-agtig, hvor man fx. kan skrive hvor stort potentiale et projekt har økonomisk og/eller geografisk. Jeg har f.eks. tidligere fundet en ingeniør herinde med et opslag om et andet projekt, der heller ikke på nogen måder var et spørgsmål. Slutteligt bør overkategorierne; 'E-løsninger' og 'Opgaver' på en måde smeltes sammen så der ikke opstår forvirring. Er der økonomi inblandet i alle 'Opgaver' og er fx. alle 'Ideer' uden økonomisk fundans?
Avatar billede olebole Juniormester
05. september 2007 - 00:24 #9
Du tager helt fejl ... _du_ skal forstå! Man skulle tro, du efterhånden havde fattet reglerne, når du allerede i 2004 fik samme besked. Kommentaren (02/09-2007 20:00:38) var ikke en reaktion på, at du ikke havde reageret på min første kommentar, men på abruscato's kommentar lige efter. Det er trods alt ikke raket-videnskab, vi taler om - så det burde ikke kunne volde forståelsesproblemer.

Hvorfor fortæller du mig, hvad du mener, Admin burde gøre. Har du gjort noget selv for at ændre på tingene - eller brokker du dig bare? Har du overhovedet foreslået Admin/Eksperten ændringerne?
Avatar billede snowball Novice
07. september 2007 - 23:34 #10
limes_planum: Lige meget hvor stort dit projekt er og hvor meget kørt fast du er, så ændrer det ikke på at du skal overholde gældende regler ligesom alle andre. Derfor er det ikke tilladt at oprettet det samme spørgsmål flere gange inden for kort tid - heller ikke selvom det kan ligge i flere kategorier.

Jeg har derfor lukket de 2 andre spørgsmål du har oprettet angående dette, og forventer at du efterfølgende overolder reglerne, tak :)

Snowball / Admin
Avatar billede limes_planum Praktikant
08. september 2007 - 12:29 #11
..-- Jeg har på intet tidspunkt været ude på at udnytte et system som jeg værdsætter meget højt :-) --..

Et sidste par spørgsmål skrevet i en nu afdæmpet og ret neutral tone:

Til alle:
Udover - ok respekterer det - at have ret, hvad fik abruscato så ud af det her? Af de over 50 sp. jeg har lavet gennem tiden samt hundredevis af spørgsmål jeg ellers har læst, har jeg ikke set abruscato's navn før. Derfor virkede det bare som en våd klud at få i hovedet i forbindelse med et 1½ år gammelt projekt, når der ikke kommer andre kommentarer end regler fra abruscatos side. (amerikanere har et udtryk som vi måske skulle lave en oversættelse til; 'counter productive' - bare rolig abruscato, betydningen er i sig selv ikke negativ, men den er i hvert fald ikke associeret med betydningen af 'konstruktiv')  - Jeg indrømmer i affekt (over at allerede flere potentielle samarbejdspartnere ikke har været IT-kyndige nok til at forstå og give projektet en chance til) at have skrevet en sarkastisk 'EOC'-kommentar til abruscato efter at vedk. IKKE svarede på mit delspørgsmål. Vedk. virkede mere optaget af regler, kb og den eksisterende struktur på eksp.dk, end dynamisk at tilhjælpe at et halvstort privatprojekt ikke døde, samt at neddysse undertegnedes egen stress omkring lign. fremstormende konkurrenter/produkter (8-10.000 kr. brugt på projektet i indeværende år).

I hvilke fora kan man ellers gratis søge efter lignende ekspertise/arbejdskraft? (Læser alle programmører DBA, og kan man gratis bruge f.eks. Jobindex.dk til lign. søgninger?)

Til olebole og snowball:
Jeg husker først nu, at jeg i sløsethed lavede 2 ens sp. i '04. Den her gang var jeg ret ivrig/desperat og havde en vag idé om at reglerne var rimeligt elastiske, hvilket de så ikke er, samt at systemet var skruet sådan sammen at man som bruger kunne vælge kun at få tilsendt spørgsmål i udvalgte katagorier/underkategorier (derfor 2 oprettelser) [Men vent! 'Kategori abonnering' kan jo netop det. Potentielt har flere set mit opslag før det blev nedlagt, da nogle kan have valgt at abonnere på 'E-løsninger :: Idéer' og nogle på 'E-løsninger :: Iværksætter' uden at abonnere på overkategorien 'E-løsninger'. En bemærkning til denne indskydelse; Læs mit tidligere struktur/DBA-forslag højere oppe og de to sidste tekstblokke af hele kommentaren]. Alt i alt - 'point taken' omkring dobbeltoprettelser og det sker ikke igen - regler er regler.

Men skal vi ikke alle prøve på at skrive med en positiv tone og opretholde en god stemning herinde uafhængigt af, hvor mange point/meget karma man har? Udtryk som "udenfor almindelig pædagogisk rækkevidde" opfatter jeg som patroniserende og nedladende. Jeg er overrasket over at høre den slags fra dig olebole, som jeg ellers er støt på mange gange herinde. Specielt overraskende er det at du kun 30 minutter tidligere havde skrevet en kommentar med en ';o)'?

Til Snowball:
Med dine kompetencer/ansvarsområder er det selvfølgelig berettiget at nedlægge mine spørgsmål. Problemet er bare at det sidst oprettede spørgsmål havde en del vigtige ændringer i sig som jeg ikke kan huske nu. Kan det venligst genåbnes (evt. i overkategorien 'E-løsninger'(eller husker jeg rigtig at det ikke kan lade sig gøre))? - og for min skyld må du gerne helt slette http://www.eksperten.dk/spm_lukket.phtml?qid=794290 samt (snarligt) http://www.eksperten.dk/spm/793873 (jeg sender hele denne smøre som inddirekte og principielt forslag til Admin/Eksperten via et dok i mail).

I forbindelse med føromtalte forslag til ændringer, så vil det også være en god ide med en knap i en kolonne ved brugerens spørgsmål kaldet; "Send anmodning om sletning til Admin". Admin kunne derefter via en førstsendt automail få en bekræftigelse fra bruger om at det pågældende spørgsmål skulle slettes. Dette selvfølgelig forudsat at ingen andre end opretter selv havde deltaget i sp.'et. Dette vil afhjælpe pladsproblemer da en given større procentdel af brugere vil hurtigere 'rydde op' i deres sp. og at jeg villet have været i stand til at lave en sådan anmodning i forbindelse med f.eks. http://www.eksperten.dk/spm_lukket.phtml?qid=794290.

Slutteligt et scenarie:
Forudsat at en bruger har fået 2 advarsler om dobbeltoprettelse, men alligevel i glemsel grundet en travl hverdag opretter et meget lignende spørgsmål dagen efter det første - hvad er konsekvensen så?
-> Derfor en sidste konstruktiv kommentar: Børssystemer bruger algoritmer, der kan gennemlæse onlineartikler for 'god' og 'dårlig' omtale om virksomheder. Herefter frasælges pågældende aktier automatisk langsomt i fald af 'dårlig' omtale er blevet fundet ved flere større pålidelige online-kilder. Med ekpertisen ved eksperten.dk, burde man være i stand til at oprette en algoritme, der hurtigt kunne finde dobbeltoprettelser (ja endda kunne finde dobbeltoprettelser indenfor en meget kort periode [jvf. føromtalte dag-til-dag-periode], hvor f.eks. kun 10-20 strenge passede sammen).
En autokommentar incl. deadline for slettelse ved hvert tilfælde (hel og delvis kopiering) kunne derefter blive skrevet i spørgsmålet. Udfra et hurtigt sjus oprettes der i snit over 15 spørgsmål i timen på ekp.dk, hvilket vel gør forslaget værd at efterfølge. Dette ville også fra start have sparet tid for abruscato og olebole.

Med de bedste konstruktive henseender og god sensommer til alle.. :-) :-D {oD
Thomas
Avatar billede olebole Juniormester
08. september 2007 - 13:35 #12
Eksperten har en broget historie, som tydelig har vist, at når der slækkes overholdelse af reglerne, bliver stedet et meget lidet attraktivt sted at komme. Derfor er jeg dybt uenig i dine betragtninger om det konstruktive i vores adfærd. I mine øjne er det helt klart dig, der har opført dig 'counter productive' ... og endda i overmåde insisterende grad!

Det burde være åbenbart indlysende, at man i et forum som Eksperten ikke kan tage hensyn til hvilket projekt, der er det vigtigste. Det er ethvert spørgsmål .... for spørgeren.
For lille Nikoloaj er sitet om husets Piphans ekstremt vigtigt - ikke mindre vigtigt end dit - og Eksperten er ikke et site specielt for erhvervslivet eller folk, der har sat deres penge i klemme i webprojekter. I min verden er et erhvervsbaseret spørgsmål ikke nær så vigtigt som et hobbybaseret spørgsmål. En professionel kan købe sig til råd og hjælp ... det har amatøren ikke samme muligheder for. Det ville derfor have været helt hen i vejret, om du fik lov til at bryde reglerne - og lille Nikolaj ikke gjorde.

Det er muligt, jeg er i stand til at overraske dig, men det tager nu jeg helt roligt. Hvis du aldrig før har oplevet, at dårlig opførsel har provokeret dine omgivelser på 30 minutter eller derunder, har livet formodentlig stadig mange overraskelser til dig.

Uanset, hvordan du ser ud i din egen selvopfattelse, opfatter jeg dig som værende udenfor pædagogisk rækkevidde - og din seneste kommentar forstærker blot indtrykket. Ganske vist undskylder du, men du efterlader stadig ikke indtryk af, du har fattet det indlysende i, at dit spørgsmål ikke er vigtigere end andres - blot fordi, du er desparat over at have bundet penge op på et projekt, du ikke selv magter at løfte.

Både i spørgsmålet fra 2004 og det aktuelle kaster du dig straks ud i at diskutere reglerne, som Ekspertens tusindvis af andre brugere ikke har problemer med at overholde. Derudover virker du kemisk renset for forståelse for, at dit projekt ikke har større interesse eller højere prioritet for os end andre projekter.
Den adfærd er forventelig i en folkeskoles tredieklasse, men ikke et sted som Eksperten. Her burde man kunne forvente lidt mere nedtonet egoisme og forståelse for helheden.
Avatar billede snowball Novice
09. september 2007 - 01:21 #13
limes_planum: Din mail er modtaget!

Mht. til dit forslag om at ændre i kategoristrukturen, så er det allerede noget jeg er ved at kigge på, og den nye struktur vil blive sat ind i forbindelse med den nye version af Eksperten som er på vej. Her vil det netop ske visse ændringer i forbindelse med kategorier der omhandler jobs og opgaver.

Mht. til at slette noget på Eksperten, så er det ikke noget vi går ind for - heller ikke selvom der ikke er kommet nogle indlæg i det pågældende spørgsmål. Eksperten er jo en vidensdatabase, og andre kan jo stille samme spørgsmål som dig selv (måske ikke lige så relevant i disse kategorier, men vi bliver nødt til at se tingene i det samlede perspektiv!). Bruger1 kan f.eks. oprette et spørgsmål hvor han skriver, at han har prøvet nogle forskellige ting. Selvom brugeren ikke får besvaret hans spørgsmål, så kan bruger2 komme forbi spørgsmålet fra bruger1 fordi han har samme problem, og bruger2 har så evt. ikke prøvet alle de ting som bruger1 har forsøgt. Dermed kan løsningen på bruger2's problem blive løst ud fra de ting som bruger1 skrev han havde prøvet.

Hvis man ønsker at få lukket et spørgsmål, så kan man bruge "Anmeld misbrug" funktionen og der beskrive årsagen. Det vil så bliver vurderet at en Admin eller CoAdmin om årsagen er god nok til at vi vil lukke spørgsmålet.

Mht. dit scenarie, så vil alle anmeldelser blive vurderet af en Admin / CoAdmin, og en overtrædelse vil ikke automatisk ende ud i en advarsel. Men jeg vil nu mene, at hvis man laver den samme overtrædelse 3 gange, så er man godt nok selv skyld i at man evt. "får sparket" for så vil man bare ikke overholde reglerne (travl hverdag eller ej) ;)
Avatar billede limes_planum Praktikant
09. september 2007 - 10:40 #14
Ok tak for svaret snowball - glæder mig til at se de nye ændrede kategorier som jeg og mange andre sikkert vil nyde godt af fremover :o)

- olebole, jeg har læst de første 2 linjer af dit indlæg og derefter sparet mig fra at læse flere umodenheder ( - du må være under 30). For et par dage siden stødte jeg af andre grunde på http://www.eksperten.dk/spm/345414, hvor andre brugere også har følt sig ret stødt over din opførsel - du har tilsyneladende en kort  lunte/overreagerer nemt.
Du er givetvis meget dygtig til at kode, men spørg dig selv om du er lykkelig og om spørgere herinde kaster sig på knæ i støvet for dig pga. dine programmeringskundskaber? Du er ganske sikkert ret hyklerisk, for jeg vil gerne satse mange penge på, at du ikke ville kunne tåle at blive behandlet på den måde selv.
Efter at have fået afklaret tingene med Admin/Snowball, vil jeg ikke læse flere indlæg herfra, og er også bange for at spilde min tid på folk, der måske bare er ude på at piske en stemning op.

- olebole - kom tilbage i kampen, vask tavlen ren og besvar nogle andre spørgsmål med fornyet styrke =) ...
Avatar billede olebole Juniormester
09. september 2007 - 17:53 #15
*ROTFLMAO* Det er jo ganske interessant, at du kan vide, om mine kommentarar udstråler umodenhed, overreaktioner, hyklerisk adfærd - eller informationr om, hvorvidt jeg kan tål at blive talt til, som jeg taler til andre - når du ikke gider læse mere end to linjer af et indlæg. Jeg ved ikke, hvad det i bedste fald siger om dig, men er ret sikker på, du ikke ønsker at vide, hvad det i værste fald udsiger  :D

Du blander vist tingene sammen på en uheldig måde. At vi er nogen, der prøver at overholde reglerne på stedet - og prøver at få andre til at gøre det samme - har intet somhelst med programmeringskundskaber at gøre. Det er helt andre kompetencr, der er i sving her!

Jeg skal ikke tilbage i nogen 'kamp'. Jeg er præcis, hvor jag altid har været. Jeg hjælper alle, der måtte have brug for det - og som ikke i deres selvfedme tror, de mod reglerne kan mase sig foran andre i køen - og som efterfølgende prøver at tvangsfodre sine omgivelser med gennemblødte tudekiks, der skal retfærdiggøre deres brøde.
Til gengæld er det jo altid underholdende, når de krydrer deres optræden med et afsluttende lille 'Dr. Phill Show' og lommepsykologiske diagnoser - udelukkende på baggrund af to læste linjer og uden at have mødt 'patienten'  ;D