Avatar billede jansoz Nybegynder
27. august 2007 - 18:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Link til defineret sted på siden

Jeg er ved at lave en hjemmeside i frames hvor menuen skal være i leftframe og indholdet i mainframe.

Menupunkterne vil jeg gerne lave sådan at et underpunkt, fx 2.3, ikke alene linker til filen 2, men også går ned til det sted på siden i filen hvor afsnit 2.3 begynder.

Jeg bruger Dreamweaver 8 til dette arbejde og har tænkt lidt i et bogmærke nede på siden. Linket i menuen linker til fil 2. Jeg har prøvet lidt med Behaviours, men har måske ikke brugt den rigtige kode.

Men skal det gøres sådan? Kan det gøres på en anden måde?
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2007 - 01:24 #1
<ole>

Dette skriver du et sted på siden:
    <a name="blablabla"></a>

Dette skriver du i menuen:
    <a href="side.html#blablabla" target="NAME_PÅ_DIN_CONTENT_FRAME">Link</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
28. august 2007 - 01:26 #2
- du kan f.eks. også bruge et id på en overskrift (er ofte mere logisk):
    <h2 id="blablabla">En overskrift om blablabla</h2>
Avatar billede jansoz Nybegynder
31. august 2007 - 19:33 #3
Hej Olebole

jeg vil gerne kreditere dig med 60 point for dine to nyttige svar.

Jansoz
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2007 - 19:56 #4
Så lægger jeg et svar, du kan acceptere  :)
Avatar billede olebole Juniormester
31. august 2007 - 23:45 #5
Tak for points  ;o)