Avatar billede flash_84 Nybegynder
24. august 2007 - 12:04 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Harddiske til D-Link DNS-323

Hej!

Jeg har købt en <b>D-Link DNS-323</b> NAS server.

Jeg har læst et sted, at den er kræsen med hvilke hdd, der installeres i den. Der er simpelthen nogen, den ikke genkender.

Mit spørgsmål er:

<b>"Er der nogen herinde, der har praktisk erfaring med hvilke hdd der fungerer med DNS-323?"</b>

Idéen er, at den skal bruges som lager med 2 identiske harddiske på 500 GB, og de skal enten køre RAID0 eller RAID1, hvilket jeg ikke helt har belsuttet mig for endnu.
---
Mht. valg af diske har jeg kigget mest efter Seagate, men er nu faldet over Samsung T166-HD501LJ, da den har fået gode resultater i test. Hvis der er nogen der har kommentarer til valg af mærke/model, er de meget velkommen til at smide en kommentar :)
---

Håber der er hjælp at finde herinde!

Hilsen Flash
Avatar billede flash_84 Nybegynder
29. august 2007 - 23:04 #1
Hej igen!

Da der ikke blev svaret på mit spørgsmål, har jeg fundet svaret ved 'trial & error'.
Jeg har købt 2 x Samsung T166-HD501LJ.

Svaret på mit spørgsmål er, at diskene virker med DNS-323.

Jeg kører dem i RAID1 (spejling), og arbejder i skrivende stund på at finde ud af, hvordan man får fat i sine data, hvis den ene disk står af. Det simulerer jeg ved at fjerne den ene disk, hvilket så resulterer i, at jeg ikke har adgang til netværksdrevet... Det synes jeg er lidt mystisk, for dataerne ligger jo på den tilbageværende disk...

Hilsen flash
Avatar billede justrace Novice
26. september 2007 - 21:30 #2
Næh, ikke mystisk. Du skal først sætte en ny HD magen til i, og så lade den arbejde til den har genskabt dataene på den nye. Alt efter brugt diskplads op til natten over. Du kan, hvis du har tilstrækkeligt med is i maven, slette den HD du tager ud, og så se om den genskaber dataene som den skal. Har du dine data bagefter er alt jo godt, hvis ikke har Raid-funktionen (mirror) ikke virket. :-)