Avatar billede herch Nybegynder
20. august 2007 - 11:04 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Word - XP - markeringsbobler

Jeg har følgende problem.
Standard hos os er - Funktioner - Indstillinger - Ændringer, her er "markeringsbobler" slået fra.
Nu har jeg nolge dokumenter, som skal vise en kommentar alligevel, men kun midlertidig.
Kan man åbne markeringsbobler midlertidigt, og når man så lukker dokumentet, lukker for markeringsbobler igen?
I VBA har jeg fundet "DeleteAllCommentsInDoc", men den sletter selve kommentaren i dokumentet, findes der alternativ en view?
På forhånd tak.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. august 2007 - 11:13 #1
Hvad er egentlig årsagen til, at I som standard ikke ønsker at få vist kommentarer? De er der vel af en årsag.

Nå, men Word har en værktøjslinje med forskellige visninger i dokumenter med korrekturændringer/kommentarer. Jeg ved ikke, hvad de danske termer er (sidder med eng. version), men den engelske er Review. Der er en rulleliste med 4 forskellige visninger, bl.a. Final Showing Markup, som viser den endelige version inkl. ændringer/kommentarer, hvor visningen Final viser den endelige version efter accept af ændringer/skjuler kommentarer.

Men jeg aner, at du måske er ude efter noget andet - som slår visningen fra igen, så du er stensikker på, at du ikke ser "boblerne" i andre dokumenter.
Avatar billede herch Nybegynder
20. august 2007 - 11:27 #2
Det er korrekt, vi har gennemført oprydning af alle de dok. med kommentarer, og dem var der mange af. Så er der lavet skabeloner som via dialogboks styrer information og indtastning.
Derfor skal jeg i det her specielle tilfælde, kun åbne for kommentar og lukke kommentar.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
20. august 2007 - 12:25 #3
Men hvorfor ikke lade Word som standard håndtere, at kommentarer bliver vist? Hvis det af en eller anden grund er helt udelukket, skal du kode dig til det via Document_Open og Document_Close. Er det/de dokumenter, som skal vise evt. kommentarer, baseret på en/samme skabelon, eller kan det være alle mulige dokumenter baseret på forskellige skabeloner?
Avatar billede herch Nybegynder
20. august 2007 - 16:05 #4
Svar - problem løst med følgende

    With ActiveWindow.View
        If .RevisionsMode = wdInLineRevisions Then
        Inline = True
            .RevisionsMode = wdBalloonRevisions
        End If
    End With
Avatar billede herch Nybegynder
13. april 2008 - 15:58 #5
ok
Avatar billede herch Nybegynder
13. april 2008 - 16:02 #6
ok