Avatar billede svend-bent Nybegynder
20. august 2007 - 10:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

henter kun dele af filer :S

hej
Jeg har prøvet at oprette en webserver vha. wamp som indeholder apache 2,2, php 5 og mysql. og har også umiddelbart fået det meste til at virke. når jeg prøver at downloade filer fra serveren, virker de ikke. word dokumenter kan slet ikke åbnes og musikfiler gentager bare de første 3 sekunder indtil sangen skulle være færdig.
håber der er nogen der kan hjælpe en nybegynder til at få sin server op at køre
Avatar billede showsource Seniormester
20. august 2007 - 12:29 #1
downloade?
Fra et php script eller direkte fra webserveren?
Avatar billede svend-bent Nybegynder
20. august 2007 - 12:53 #2
direkte fra serverens directory listing
Avatar billede showsource Seniormester
20. august 2007 - 18:21 #3
Hvordan er filer kommet op på serveren?
Avatar billede svend-bent Nybegynder
20. august 2007 - 20:10 #4
det er en server jeg selv har sat op så det er bare hevet over netværket fra en anden computer til den computer som jeg har sat op som server, og de virker fint på serveren
Avatar billede showsource Seniormester
20. august 2007 - 21:12 #5
Hvordan hvis du tilgår fra lokalnetværket? http://10.0.0.3 eller hvad den interne nu er.

Et link til en fil?
Evt. på min mail, showsource snab gmail kom
Evt. med en kopi af din httpd.conf.

Nu skriver du at du har brugt wamp.
Du kan evt. prøve at smide den ud, og så følge denne:
http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=1
Avatar billede svend-bent Nybegynder
20. august 2007 - 22:01 #6
det virker heller ikke at hente den fra lokalnetværket eller fra localhost. jeg har sendt adressen til dig i mail med en kopi af httpd.conf filen
Avatar billede showsource Seniormester
21. august 2007 - 06:36 #7
hmm, umiddelbart kan jeg ikke se noget galt i din conf.
Og jeg får også kun de første 5-6 sek.

Eneste forskel i forhold til her, er at du linker til den, i stedet for at den vises som link af Apache selv.

Hvis du henter filen tilbage via f.eks. en usbdims elelr lign. vil den så afspilles på andre comps?

Jeg ville helt klart prøve at fjerne den wamp, og selv installere.

Men måske spm. mere hører til i netværks kategorien?
Avatar billede svend-bent Nybegynder
21. august 2007 - 08:20 #8
ja det virker fint at hente den over et netværkskabel eller usb stick men bare ikke igennem apachen.
men jeg vil så forsøge at selv at installere det.
jeg vænner tilbage i aften når jeg har testet
Avatar billede svend-bent Nybegynder
21. august 2007 - 17:51 #9
argh samme problem med en helt frisk apache uden andre dikkedarer installeret
Avatar billede svend-bent Nybegynder
21. august 2007 - 22:24 #10
puha nu fandt jeg langt om længe ud af det.... det virkede da jeg fjernede udkommenteringen af disse to linier i httpd.conf:

EnableMMAP off
EnableSendfile off
Avatar billede showsource Seniormester
22. august 2007 - 05:53 #11
Det er sgu godt gået!
Husk at svare selv, og lukke her
Avatar billede svend-bent Nybegynder
22. august 2007 - 08:57 #12
done and done