Avatar billede danejoe Nybegynder
17. august 2007 - 22:40 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Begrænsningsprogram til spille- og internetcomputer i værested?

Jeg har brug for et låseprogram eller lingende til to spille og Internet computere (Vista) til en forenings værested. De to computere er til at spille diverse computerspil og netværksspil og så folk kan checke deres webmail og evt skrive breve o.l. Men vi har haft utroligt mange problemer med at folk bare henter og installerer en masse underlødige ting fra Internettet og ødelægger indstillingerne med alverdens ting og sager som de henter på nettet. Findes der et relativt enkelt og helst også billigt program hvor man kan låse indstillingerne og sikre at der ikke instaleres uhæmmet fra Internettet. p.s. der findes vist endda sådanne funktioner i Vista - men de siges at være meget omfattende og besværlige at anvende - mvh Jørgen K.
Avatar billede cpufan Juniormester
17. august 2007 - 23:05 #1
jeg mener man kan oprette brugere med begrænsede rettigheder, så det for eksempel kun er admin, der har ret til at installere programmer og lignende.
har du kigget i hjælp-filerne i vista menuen.
altså tryk på start > tryk på hjælp?

jeg har desværre kun xp -
Avatar billede leif Seniormester
17. august 2007 - 23:18 #2
Smid et Reborn kort i maskinen så kan de reelt installere så tosset de vil, men efter en Genstart er maskinen så god som ny !
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
18. august 2007 - 02:28 #3
jeg var lige inde og kigge på windows steadystate, men den virker kun på xp ellers er der jo også deep freeze fra faronics den virker også med vista.
http://faronics.com/

virker lige som med reborn kortet, reboot og maskinen er som ny igen.
Avatar billede strych9 Praktikant
18. august 2007 - 11:58 #4
Hvilken version af Vista taler vi om her?
Avatar billede danejoe Nybegynder
22. august 2007 - 17:10 #5
Tak for hurtige og brugbare svar. Vi har endnu ikke besluttet hvike af de to kort vi vil anvende, men jeg vil gerne belønne både Leif og cool med 50 point hver især.
Avatar billede leif Seniormester
22. august 2007 - 18:38 #6
Svar.
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
22. august 2007 - 20:52 #7
nope, ingen points til mig ;)
Avatar billede danejoe Nybegynder
22. august 2007 - 23:14 #8
jeg syntes det varv lidt fedtet med de 100 point - jeg var glad for at komme videre så jeg øgede pointsummen til 200 og da cool ingen vil have må de 200 tilfalde Leif, men den sædvanlige mulighed for at give point findes ikke på min skærm - er der noget jeg skal gøre for at få denne funktion til at virke?
Avatar billede danejoe Nybegynder
22. august 2007 - 23:17 #9
Ok nu kom der pludseligt en mulighed - og pointene er nu overført - tak i øvrigt også til andre der tog sig tid til at besvare mit spørgsmål.
Avatar billede leif Seniormester
25. august 2007 - 14:23 #10
Takker for point selvom dte måske var lige lovlig mange for mit svar