Avatar billede jind Nybegynder
14. august 2007 - 21:04 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

køb af NAS - for dummies

Jeg har kig på Maxtor Shared Storage I
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377226
en NAS server fra Maxtor (seagate).
Der står at det kræver OS windows XP eller et andet. Er det på denne server? Kan man ikke få den til at køre linux?

Håber på al den hjælp jeg kan få. SKriv også hvis du har et bedre forslag i denne priskategori.
Avatar billede canzer Nybegynder
15. august 2007 - 13:12 #1
Først og fremmest vil jeg anbefale dig at købe et Synology NAS i stedet. Jeg har ikke andet end positive erfaringer med dette og der er masser af muligheder. www.synology.com (der er fx en Synology 207e som burde være nogenlunde tilsvarende din)

Nas'et kører nok ngoet linux, det skal du sådan set ikke bekymre dig om, med mindre du vil ind og modde det. Det du ser der betyder blot at windows xp kan tilgå NAS'et - det kan linux nok også da det med stor sandsynelighed er en SAMBA server der står og laver de delte ting på netværket via NAS'et..

Håber det var svar, ellers så spørger du bare igen :)
Avatar billede jind Nybegynder
15. august 2007 - 13:41 #2
Mange tak for hurtigt svar. Synologi er noget dyrere - dvs koster det samme blot uden 2x500 MB. Så jeg holder mig til den anden.
Avatar billede dstjulle Nybegynder
30. august 2007 - 08:55 #3
ved godt at det er besvart men jeg har en Synology NAS 207e og det er noget der virker og ja den er lidt dyre men den køre uden problemer skriv hvis du skal have mere at vide