Avatar billede andrew Nybegynder
12. august 2007 - 03:29 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Ang. spalter som sideskift

Hej eksperter.

Jeg står og skal lave et dokument i A5 format (størrelsen af et halvt A4?), og har derfor forsøgt at lave et A4 ark i Word med en spalte. Men mit problem ligger i, at jeg ikke kan få sidetallet med i bunden. Dvs. at venstre og højre spalte jo har samme sidenummer?

Ideen skulle være, at jeg kunne bukke A4 arket på midten når det blev udskrevet og lægge det i et plastic chetek...

Har nogen løsningen på denne lille opgave, eller en anden mulighed, så tager jeg gerne i mod forslagene :)

Mvh. Michael.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. august 2007 - 06:59 #1
Lav det i fuld A4 størrelse. Ved udskrivning vælger du "Zoom" -> 2 sider pr. ark.
Avatar billede nielle Nybegynder
12. august 2007 - 07:53 #2
Kan man ikke ændre dokumentets sideopsætning til at være A5 i stedet for A4?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. august 2007 - 08:38 #3
Det kan man godt. Så skal man dog også vælge "Skaler til papir" -> A4
Det giver i princippet det samme.
Avatar billede andrew Nybegynder
12. august 2007 - 11:30 #4
Hej.

Nu har jeg prøvet jeres forslag, men jeg kan umiddelbart ikke finde nogen løsning der. Andre forslag, eller måske kan i forklare det lidt nærmere??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. august 2007 - 11:36 #5
Åbn et dokument du har klar til formålet. Tryk Ctrl+P for at kalde "Udskriv"- vinduet. Vælg printer. Ændrer "Zoom" -> "Sider pr. ark til 2 sider pr. ark
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
12. august 2007 - 11:38 #6
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. august 2007 - 00:03 #7
Det lyder for mig, som om, at du vil lave en lille "brochure". Ændr formatet til liggende i sideopsætningen. Ændr derefter Multiple pages (har engelsk version, men hvis du har en dansk, finder du den formentlig alligevel :-)), som også er under sideopsætning til bookfold.

Hvis det ikke er en brochure, men "blot" to sider på hver side, er fremgangsmåden den samme; her skal du så blot vælge 2 pages per sheet, efter at du har "lagt" siden ned.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 10:58 #8
Respons?
Avatar billede andrew Nybegynder
29. august 2007 - 18:45 #9
Tak for svarene. Jeg er lige kommet hjem fra ferie. akyhne og word-haj, smid et svar :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
29. august 2007 - 19:59 #10
Ok.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
29. august 2007 - 22:48 #11
Svar herfra :-)
Avatar billede andrew Nybegynder
30. august 2007 - 18:53 #12
Tak for hjælpen og jeres gode tålmodighed ;)
Avatar billede andrew Nybegynder
30. august 2007 - 18:54 #13
Hov.. Word-hajen, det gik lidt for stærkt for mig.. Du kan få dine point her: http://www.eksperten.dk/spm/791310

Smid svar :)
Avatar billede andrew Nybegynder
30. august 2007 - 18:55 #14
Dåå... her er det rigtige link :) http://www.eksperten.dk/spm/794140