Avatar billede varmeskud Praktikant
04. august 2007 - 02:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette trådløst forbindelse til internettet

Hej

Jeg sidder på færøerne pt. hvor vi skulle havde været med flyet.
Så i vente tiden på flyet ville jeg gerne på internettet. Så fik bruger navn og kode til deres trådløse internet.
Fandt deres trådløse forbindelse og tilsluttede. Åbnede nettet og fik en side frem hvor jeg skulle taste bruger navn og kode.
Men derefter kan den så ikke vise nogen internet sider.
Havde ip adresse, sub net og hvad de ellers hedder. Men kunne bare ikke få forbindelse igennem. Også selvom jeg fik nyt brugernavn og kode.

Rigtig ØV :-(
Så kom vi på hotel og der ville jeg så også gerne på nettet.
De sagde det var åbent trådløs net og det fandt jeg også. Men heller ikke her kunne jeg komme på. Her fik jeg dov ikke sub net maske adresse m.m.

Lige meget hvad jeg gjorde kunne jeg ikke komme på nogen af de trådløse internet begge steder.
Prøve at slå "automatisk registring af instillinger" til under forbindelse. Men intet hjalp.
Jeg så dov andre som sadi luft havnen på nettet uden problemer :-/

Normalt har jeg aldrig problemer med at koble mig op. Der hjemme i dk, hos familie medlemer i dk, Kastrup luft havn, hos familie på færøerne. Aldrig nogen problemer.

Efter først den færøske luft havn, hotellet, færøsk luft havn hvor jeg prøvede igen, så tog vi til familie på færøerne og her koblede den uden problemer op på det trådløse netværk.

Så er der nogen der har et par guider til når jeg skal ud i luft havnen igen imorgen og prøve at koble mig op med deres bruger navn og kode?

For vi er sikkert strandet i luft havnen i et par timer på grund af dårlig vejr. Så ville være rart at kunne logge på nettet der ude, og især da det er gratis at logge på ;-)

Så kom MEGET gerne med fif til hvad jeg evt. skal stille om på min pc for at logge på :-)

Med venlig hilsen,
Kim Petersen
Avatar billede kenp Novice
07. august 2007 - 19:41 #1
prøv at kontroller dine firewall indstillinger. kan være de ligger inden for et andet området end hvor du plejer, så det kan være den som bloker for det.
Avatar billede varmeskud Praktikant
07. august 2007 - 19:53 #2
Firewall er slået helt fra på den computer :-s
Avatar billede varmeskud Praktikant
16. september 2007 - 22:17 #3
har ikke fået noget brugbart hjælp desværre så lukker