Avatar billede or.han Nybegynder
03. august 2007 - 12:58 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forhindre visning af filer i mappe

Hej

Jeg har nogle PHP-filer i forskellige mapper. Jeg vil gerne gøre således at jeg i .htaccess-filen på en eller anden måde angiver de mapper, som indhold ikke må vises. (Jeg taler ikke om den der liste som kommer frem, når man bare angiver mappens sti, men om selve filen)

Men jeg ved ikke om det også kommer til at tælle når jeg fx bruger:
include "lockedfolder/fil.php";

Altså hvis jeg prøver at inkludere en fil fra en låst mappe. Det bør jeg kunne. Jeg tænkte bare at der måtte være en smartere måde end at tilføje et tjek i starten af hver fil.

Jeg har desuden et andet spm., som også omhandler Apache. Kom bare til at placere i PHP: http://www.eksperten.dk/spm/790084
Avatar billede or.han Nybegynder
05. august 2007 - 19:10 #1
Hmmm kan man ikke det? Jeg har ikke kunnet finde noget om det rigtigt. Jeg finder hele tiden noget om at man kan putte et kodeord på en mappe, men det er ikke det som jeg skal bruge.

Jeg vil bare angive at alle filerne i en bestemt mappe ikke må kunne åbnes/ses af brugere, men gerne skulle inkluderes fx i PHP-filer.
Avatar billede showsource Seniormester
05. august 2007 - 23:11 #2
I en .htaccess

Options None

så kan man ikke komme i dir eller kalde filer i browseren, men godt include dem fra et php script.
Avatar billede showsource Seniormester
18. august 2007 - 13:15 #3
Se det var jo så en gang vrøvl! :O(

Skal selvf. være:

    Order deny,allow
    deny from all
Avatar billede or.han Nybegynder
18. august 2007 - 17:45 #4
Skal man ikke angive hvilke steder det skal gælde??

Måske i:
<Directory stien>
Avatar billede showsource Seniormester
19. august 2007 - 07:09 #5
Du kan godt definere det i en directory blok i din conf
Du kan ikke bruge Directory i en .htaccess

Pr. default er der ikke tilladt nogen brug af .htaccess i conf
Så det skal tillades førend du kan bruge .htaccess

Og ja, det gøres i en directory blok

<Directory "C:/www/sites">
AllowOverride All
</Directory>

for at tillade al brug af .htaccess
Avatar billede or.han Nybegynder
29. september 2007 - 13:27 #6
Det virker ikke og er også ligegyldigt nu.