Avatar billede speedpete Nybegynder
31. juli 2007 - 08:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

.net opsætning

Jeg har et .net2 website, som jeg vil have til at køre i IIS på server2003. Jeg har kopieret mine filer til Inetpub/wwwroot, og når jeg så siger http://localhost, så kommer min startside fint frem. Men jeg kan ikke logge på. Jeg har bare brugt den  SQLserverexpress som fulgte med WebDeveloper2005.

Hvis jeg så tager de EKSAKT samme filer (inklusive databasefilen) og lægger dem på serverens skrivebord, åbner websitet via Visual Web Developer og kører det via dennes Development Server (http://localhost:1423/MitWebSted/), så virker alt fint og jeg kan logge på.

Jeg tænker jeg mangler en tilladelse eller et eller andet i IIS-opsætningen?
Avatar billede jps6kb Novice
31. juli 2007 - 08:19 #1
Det kunne godt være noget med enten en forkert applicationpool eller at du har et forkert applicationname.

Prøv først at tjekke applicationpool på dit site i IIS.
Avatar billede speedpete Nybegynder
31. juli 2007 - 08:25 #2
ok, jeg er rimelig på gyngende grund med IIS-opsætning. Hvad skal jeg kigge efter?
Avatar billede speedpete Nybegynder
31. juli 2007 - 08:50 #3
Inden jeg har rodet med noget, så giver følgende kode

Response.Write("ASP.NET application executes using the identity ::" + System.Security.Principal.WindowsIdentity.GetCurrent().Name);

dette via IIS: ASP.NET application executes using the identity ::NT AUTHORITY\NETWORK SERVICE

go dette via WebDeveloper: ASP.NET application executes using the identity :: TESTDOTNETSERVE\peters
Avatar billede speedpete Nybegynder
31. juli 2007 - 09:02 #4
Nå, nu fik jeg det løst. Jeg lavede en apllicationpool, som jeg knyttede min applikation til. Så gav jeg NETWORK SERVICE rettigheder på apllikationens folder, og så virker det. Du får pointsne for at have ledt mig på sporet.
Avatar billede jps6kb Novice
31. juli 2007 - 09:09 #5
Super.. jeg har selv haft det problem nogle gange. :)