Avatar billede Frederik Nybegynder
30. juli 2007 - 22:01 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

PHP 5.2.3 og Apache 2.2.4 installerings problem.

Hej.

Jeg har installeret Apache 2.2.4 på min computer, som kører Windows XP. Jeg har brugt den installer der hedder apache_2.2.4-win32-x86-no_ssl.

Apache serveren har jeg fået til at virke, men vil gerne have den til at understøtte PHP. Jeg har gennemlæst forskellige guider og spørgsmål her på eksperten.dk, men har ikke kunne finde en løsning.

I filen
C:\Programmer\Apache Software Foundation\Apache2.2\conf\httpd.conf har jeg ændret

DocumentRoot "C:/webserver"

<Directory "C:/webserver">

<IfModule dir_module>
    DirectoryIndex index.html index.htm index.html.var index.php
</IfModule>

og tilføjet

ScriptAlias /php/ "c:/php/"
AddType application/x-httpd-php .php .php5
Action application/x-httpd-php "/php/php-cgi.exe"

Jeg har udpakket filen php-5.2.3-Win32.zip  i C:\php.

Her er jeg så kørt fast. Hvad skal jeg gøre for at Apache kommer til at understøtte PHP?

På forhånd tak!

- Frederik
Avatar billede Slettet bruger
31. juli 2007 - 07:15 #2
Jeg havde også problemer med ver.5 kan nu ikke lige huske hvad det var og gad ikke rode mere med den og installerede ver 4, den er udmærket og dækker mit behov
Avatar billede Frederik Nybegynder
31. juli 2007 - 11:42 #3
per-olof

Jeg har nu prøvet at kigge på indholdet af de links du har postet, men det vil stadig ikke virke.. ?
Avatar billede g00fy Nybegynder
31. juli 2007 - 18:18 #4
du mangler LoadModule php5_module C:/www/php/php5apache2.dll

din sti er måsk anderledes til dll filen.

DirectoryIndex behøver ikke at være i en "ifmodule"
Avatar billede Frederik Nybegynder
18. august 2007 - 12:55 #5
g00fy-- Nej det er heller ikke det, dette er også beskrevet på hjemmesiden http://www.devside.net/guides/windows/php5 som per-olof postede... Forstår ikke hvad der er galt, synes jeg ahr gjort alt som der står :(

Sry for den lange inaktivitet, men har haft temmelig travlt.

- XuZeM
Avatar billede showsource Seniormester
18. august 2007 - 13:11 #6
Avatar billede Frederik Nybegynder
21. august 2007 - 11:35 #7
Det virker stadig ikke :S

Er det muligt at min computer ikke understøtter de funktioner der skal til??
Avatar billede showsource Seniormester
22. august 2007 - 05:55 #8
næhh, det tvivler jeg stærkt på.

Du må gøre et eller andet forkert, som f.eks. bruge den forkerte dll
Avatar billede per-olof Nybegynder
22. august 2007 - 08:51 #9
Har du i Kontrolpanel/System/Miljøvariabler/Systemvariabler under Path lagt ind stien til c:/php/. Kigge på http://www.peterguy.com/php/install_IIS6.html#phpInstall under 2.5.
Guiden er før II6.0 på win 2003 men kan bruges til Win XP.
Avatar billede Frederik Nybegynder
22. august 2007 - 09:13 #10
Nu virker det, det var noget med nogle stier jeg havde overset :S
Jer der har hjulpet smid et svar, så deler jeg point mellem jer ;)

Tak for hjælpen :)

- XuZeM
Avatar billede per-olof Nybegynder
30. august 2007 - 10:08 #11
Tak før point
Avatar billede Frederik Nybegynder
05. september 2007 - 11:31 #12
Så lidt ;)