Avatar billede leif Seniormester
29. juli 2007 - 16:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hvilken grupper er personen medlem af ?

Hej,

Har du tilfældigvis et lille færdigt script eller kender det et som kan fortælle mig hvilke grupper som en given person er medlem af enten direkte eller via recursive groups ?

På forhånd tak

/Leif
Avatar billede jogii Nybegynder
29. juli 2007 - 19:25 #1
Direkte:
Hardcore metoden:
Kender du at åbne databasers skjulte oversigter?  Åben Databasen mens du holder <Ctrl-Shift> nede?

Åben Adressebogen på denne måde, find oversigten ($ServerAccess)
indtast brugerens navn med tegnene cn= foranstillet. nu vil du få en liste over hvilke grupper personen er direkte medlem af.

Den mere bløde metode:
I adressebogen, åben oversigten "Grupper/Groups"
I oversigtens knapper findes en som hedder "Find Group Member". Tryk denne og indtast navnet på personen.

Recursive gruppper kan kun findes på brugerens egen klient, mens han/hun er logget på. I bundlinien af Notes findes en drop up som hedder "Security/Sikkerhed". Brugeren trykker på denne og der vil vises en komplet liste over alle grupper man er medlem af.

Denne funktion kan også fremkaldes hos dig selv via en omvej. I en databases ACL kan man trykke på en knap der hedder "Effective access" (eller lignende), hvor man kan indtaste navnet på den person man vil undersøge. Her vises også en komplet beregnet liste over grupper man er medlem af.

Derudover kan man også lave noget rekursivt beregnet, efter behov, men jeg mener at de værktøjer jeg har beskrevet er ok til ad-hoc brug.
Avatar billede leif Seniormester
29. juli 2007 - 19:59 #2
Det var ServerAccess jeg ledte efter !

Takker