Avatar billede kpringkobing Nybegynder
28. juli 2007 - 15:50 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tilknyt en makro til et kontrolelement (Komandoknap)

Jeg har oprettet en makro i Word 2003.

Makroen skal benyttet i forbindelse med et dokument jeg ofte skal brug, hvorfor jeg har indsat en Komandoknap på dokumentet.

Jeg kan imidlertid ikke finde udaf at knytte knap og makro sammen, så et tryk på knapen betyder at makroen afspilles.

Når jeg trykker på knapen, kan det visuelt konstateres at der bliver trykket. Der sker blot intet.

MVH

KP
Avatar billede be_nice Juniormester
28. juli 2007 - 20:25 #1
Hej kpringkobing,

Er du sikker på at du har fået tildelt din makro til din kommandoknap?

Mvh.
Be_Nice
"Hver for sig kan vi alle en smule - men sammen kan vi det hele :o)"
Avatar billede kpringkobing Nybegynder
28. juli 2007 - 22:40 #2
Hej be_nice

Det er tildeling af makro til komandoknapen jeg ikke har fået foretaget. Hvordan foretager jeg en sådan ??

mvh

kp
Avatar billede jkrons Professor
28. juli 2007 - 23:01 #3
Umiddelbart knytter man ikke makroer til kommandoknapper. Derimod lægger man koden direkte på knappens VedKlik hændelse. Denne får du frem, ved at højreklikke på knappen og vælge Vis Programkode. ¨

Hvis du allerede har lavet makroen, og ikke vil have hele koden liggende på knappen, kan du løgge følgende ind:

Call Navn på din makro. Denne linie skal ligge mellem de to linier i knappen, således

Private Sub CommandButton1_Click()
    Call udskrivaktuel
End Sub
Avatar billede jkrons Professor
28. juli 2007 - 23:04 #4
Ønsker du ikke, at knappen skal komme med ud på udskriften, er her en opskrift på, hvordan du kan undgå det:

http://word.mvps.org/FAQs/TblsFldsFms/HidePrintButton.htm
Avatar billede kpringkobing Nybegynder
29. juli 2007 - 09:27 #5
Til jkrons

Jeg har forsøgt dit forslag, men kan ikke umiddelbart få det til at fungere. Min "Hovedmakro" hedder "Marko1". Har følgende kode:

Sub Makro1()
'
' Makro1 Makro
' Makro indspillet 28-07-2007 af Kennet Pedersen
'
    Selection.MoveUp Unit:=wdLine, Count:=1
    Selection.InsertRowsBelow 1
    Selection.MoveLeft Unit:=wdCharacter, Count:=1
    Selection.Fields.Add Range:=Selection.Range, Type:=wdFieldEmpty, Text:= _
        "AUTONUM  \* Arabic ", PreserveFormatting:=False
    Selection.MoveRight Unit:=wdCharacter, Count:=1
End Sub

Kode til knap har følgende kode:

Private Sub CommandButton1_Click()
    Call Makro1
End Sub

Når jeg klikker på knappen sker der intet. Hvorfor ?

Håber du kan hjælpe

KP
Avatar billede jkrons Professor
29. juli 2007 - 10:55 #6
Din makro indsætter en række i en tabel. Det kan man kun, når markøren står inde i tabellen. Når du klikker på knappen frå denen fokus, ikke markøren.

Højreklik på knappen. Vælg Egenskaber. Ret egenskaben Take focus on Click til False.
Avatar billede jkrons Professor
29. juli 2007 - 10:57 #7
g så skal du selvfølgelig huske at gå ud af designvisning på knappen, inden du bruger den. Det vil sige, når du har gjort som beskrevet ovenfor, skal du klikke på knappwen Afslut Designtilstand i Kontrolelementværktøjslinien. Ingen kontrolelementer virker i Designtilstand.
Avatar billede kpringkobing Nybegynder
29. juli 2007 - 13:08 #8
Så kører det. Tak til jkrons. Svar så du kan få din "betaling"

mvh

kp
Avatar billede jkrons Professor
29. juli 2007 - 14:32 #9
Velbekomme :-)
Avatar billede jkrons Professor
29. juli 2007 - 14:32 #10
Ogg her er et svar...