Avatar billede blod_1 Nybegynder
27. juli 2007 - 21:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

MySQL via PHP på IIS

Jeg har lidt problemer med php og mysql via min iis webserver.

Jeg får hele tiden "PHP does not have MySQL support enabled." når jeg forsøger at forbinde til mysql databasen.

Den bruger den rigtige configfil, hvor jeg har aktiveret mysql.

Loaded Configuration File     C:\php\php.ini

men alligevel kommer der heller ikke noget frem om mysql med phpinfo()
Avatar billede snowball Novice
27. juli 2007 - 21:35 #1
Har du gjort som beskrevet her?

How to enable MySQL support in PHP on IIS
http://www.thescripts.com/forum/thread641839.html
Avatar billede blod_1 Nybegynder
27. juli 2007 - 22:11 #2
Ja, den har jeg prøvet. Har været igang i ca 2½ time, kun med at forsøge at få det til at virke, og prøve en masse forskelligt som jeg fandt via google.
Avatar billede showsource Seniormester
28. juli 2007 - 06:15 #3
enten kopier libmysql.dll til windir, eller bedre, lad php dir være et "systemdir":
http://dk2.php.net/manual/da/faq.installation.php#faq.installation.addtopath
Avatar billede blod_1 Nybegynder
28. juli 2007 - 10:40 #4
Det virkede.
Avatar billede showsource Seniormester
31. juli 2007 - 07:40 #5
husk at lukke spm.
Avatar billede blod_1 Nybegynder
31. juli 2007 - 15:50 #6
Regnede du ville komme med et svar så jeg kunne acceptere det. :-)

Hvis ikke du har fået oprettet det inden kl 20-21 i aften, så accepterer jeg bare det her. :-)