Avatar billede hiffer Nybegynder
27. juli 2007 - 13:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Internettet vil ikke virke.

Hej, jeg har selv lige skiftet computer, og har derfor give Hele min gamle computer til min lillebror (dog uden harddisk) - Det vil sige at min lillebror står nu med min gamle computer, ny formateret, med alle cd'er der har hørt med og alt er installeret og intet vises galt i enhedslisten, Men, når vi plugger et netkabel i - og den står på hent automatisk ip - skriver den først "tilsluttet" så går den over til "henter netværksaddresse" og der står den så bare og prøver at hente Hele tiden.. Har prøvet at afinstallere/installere, andre kabler, og slukke router/adsl, Men stadig står den på henter netværksaddresse - hvad kan der være galt?
Avatar billede ebe Praktikant
27. juli 2007 - 14:00 #1
http://www.eksperten.dk/spm/789139 ?? du har det samme spørgsmål længere tilbage.
Avatar billede hiffer Nybegynder
27. juli 2007 - 14:03 #2
ja det er korrekt - fik foreslået at skrive det her istedet.
Avatar billede ebe Praktikant
27. juli 2007 - 14:06 #3
ok, har du prøvet at give din brors computer en fast ip? Se efter hvad din mor får, kobl din mors fra og giv din brors maskine samme ip, standardgateway, dns-servere. Se hvad der sker. Det lyder forøvrigt underligt, at du har 7 ip-er. Hvilken provider har du?
Avatar billede ebe Praktikant
27. juli 2007 - 14:11 #4
og hvis du lukker det andet, og laver en henvisning hertil, kan alle følge med i hvad der er sket :)
Avatar billede hiffer Nybegynder
27. juli 2007 - 14:16 #5
ja - 7 ip'er, det da ikke så unormalt hos tdc :)? anyway, har ikke lige prøvet da den er frakoblet lige nu for at checkes igennem.. men det kan jo ikke være rigtigt at den skal sættes til en fast ip før den fatter .. den burde jo bare hive en ip som alle andre computere der nogensinde har været på mit net :/
Avatar billede ebe Praktikant
27. juli 2007 - 14:46 #6
...det kan vel ikke skade at prøve sig frem? i hvertfald for at udelukke at det er en computerfejl.  Men jeg har ALDRIG hørt om, at TDC giver 7 IP-er. De giver enten to dynamiske, eller én fast. Så hvis jeg var dig, ville jeg helt klart prøve med en router!
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2007 - 14:55 #7
Tja, jeg har heller aldrig hørt om 7 IP'er. Derfor skrev jeg som jeg gjorde i den anden tråd, der nu er lukket.

Indtil videre er jeg tilbøjelig til at lægge mig på linie med ebe, men er da også ked af ikke at tro på dig, når du oplyser, at alle andre computere har virket på dit net såsnart de bare blev sat til.
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2007 - 15:57 #8
Ellers prøv et andet netkort, for jeg kan forstå, at du har installeret driveren
til det som er i forvejen.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. juli 2007 - 21:26 #9
Fik du det til at virke?
Avatar billede off-line Nybegynder
01. august 2007 - 19:24 #10
Fandt du ud af det?
Avatar billede hiffer Nybegynder
22. december 2008 - 02:35 #11
.
Avatar billede off-line Nybegynder
22. december 2008 - 02:50 #12
Den måde at lukke på, er tarvelig, og imod Ekspertens regler. Lad være med,
at stille flere spørgsmål:(