Avatar billede hiffer Nybegynder
26. juli 2007 - 22:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Internettet vil ikke virke.

Hej, jeg har selv lige skiftet computer, og har derfor give Hele min gamle computer til min lillebror (dog uden harddisk) - Det vil sige at min lillebror står nu med min gamle computer, ny formateret, med alle cd'er der har hørt med og alt er installeret og intet vises galt i enhedslisten, Men, når vi plugger et netkabel i - og den står på hent automatisk ip - skriver den først "tilsluttet" så går den over til "henter netværksaddresse" og der står den så bare og prøver at hente Hele tiden.. Har prøvet at afinstallere/installere, andre kabler, og slukke router/adsl, Men stadig står den på henter netværksaddresse - hvad kan der være galt?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2007 - 00:02 #1
Hvordan er computeren tilsluttet netværket. Router eller hvad?
Avatar billede hiffer Nybegynder
27. juli 2007 - 00:15 #2
tilsluttet ved switch, mig egen comp, og min mors får fint ip fra switchen
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2007 - 01:04 #3
Har i ikke også en router? Jeg har netop i dag købt en Zyxel switch, og sat den
til efter routeren. Det krævede ingenting, ingen søgning efter Ip adresse.
Jeg tilsluttede den bare, og så fungerede det perfekt.
Er du sikker på, at din brors computer står rigtigt under kontrolpanel/netværksforb.?
Avatar billede off-line Nybegynder
27. juli 2007 - 01:07 #4
Ps. Det er mig ligemeget, men du vil nok få flere kommentarer, hvis du lægger
dit spørgsmål under netværk, i stedet for under PC.
Avatar billede halifax Nybegynder
27. juli 2007 - 05:31 #5
Kan det mon tænkes at dit abonnement er sådan, at du max kan få tildelt to IP'er fra internetudbyderen, og dem lægger din egen og din mors pc beslag på?

I så fald har du med tre computere brug for en router der tildeles én ekstern IP fra udbyderen (WLAN) og dernæst tildeler interne IP'er ud på de tilsluttede maskiner
Avatar billede hiffer Nybegynder
27. juli 2007 - 13:50 #6
Hali vi har 7 iper ... fri4alt - ALLE andre virker, alle andre computere der nogensinde bare har været kommet forbi og smidt et netstik i har bare kommet på nettet LIGE med det samme.. det kun min brors - og det første gang - at der er problemer
Avatar billede hiffer Nybegynder
27. juli 2007 - 14:13 #7