Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 00:12 Der er 24 kommentarer

Er der ikke nogen der kan hjælpe mig (Vista)

Hej !

Jeg har fået en ny bærbar i fødselsdags-gave, og kan nu ikke se båndene fra mit Sony digital video camera på min computer, det går godt nok med billederne, men den kan ikke vise mine film ?
computeren skriver i toppen at der er fundet nyt hardware, for derefter at skrive nedenunder at den ikke kan finde driver til ukendt enhed ?
Jeg håber meget at der er en der kan hjælpe mig, så jeg kan få brændt filmene ned på disk a.s.a.p
Mit digital Video Camera er et Sony DCR-TRV 33e

Med venlig hilsen
Michael Andersen
e-mail michaeltandersen@tele2.dk
Avatar billede chrolle Nybegynder
08. juli 2007 - 00:24 #1
hey her faktisk et camere af samme slaks bruger du usb? tror ikk der er en vista usb driver men med firewire skulle det gerne virke uden du skulle gøre noget
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 00:32 #2
Mange usb-enheder skal være tændt, før de bliver registreret korrekt. Det kan også hjælpe at prøve en anden usb-port.
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 00:36 #3
Hej igen.

Er det så rigtigt forstået, at jeg bare skal købe et firewire kabel, og er det ikke et 4 bens kabel, som jeg skal købe ?
Hvad bruger du som redigeringsprogram ????

Mvh
Michael Andersen
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 00:40 #4
somchai: Det er ulovligt at have oprettet 2 identiske spørgsmål! http://www.eksperten.dk/spm/786637
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 00:41 #5
Hej Akyhne.

Hvad mener du med at usb-enheden skal være tændt ?

Mvh Michael
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 00:42 #6
At kameraet måske skal tændes, inden du tilslutter det.
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 00:44 #7
Hej Akyhne.

Det var jeg ikke klar over, så jeg undskylder mange gange, men det var fordi jeg ikke fik nogen hjælp, og jeg er meget ivrig.... Sorry

Mvh Michael
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 00:46 #8
Du skal bare selv putte et svar i det andet spørgsmål, og acceptere svaret. Så er spørgsmålet lukket.
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 00:47 #9
Hej Chrolle.

Skal jeg bare købe et 4 bens firewire kabel, og så er jeg på banen, og hvad nu hvis jeg ikke er ?
Hvad for et redigerings porgram bruger du til dit camera, er der noget du kan anbefale ?

Mvh Michael
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 00:57 #10
Hej Chrolle.

Skal jeg bare købe et 4 bens firewire kabel, og så er jeg på banen, og hvad nu hvis jeg ikke er ?
Hvad for et redigerings porgram bruger du til dit camera, er der noget du kan anbefale ?

Mvh Michael
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 00:59 #11
Der følger redigeringssoftware med kameraet. Kan du ikke bruge det?
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 01:06 #12
Hej Chrolle.

Der var kun en image disk tror jeg at den hedder, jeg er nemmelig på arbejde og disken ligger der hjemme ?
Og så var det at jeg tænkte at du måske brugte noget bedre ?

Mvh Michael
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 01:21 #13
Chrolle har ikke været med et stykke tid. Har du prøvet mit forslag af?

Vil du overføre via Firewire, bliver overførslen i AVi format. Det fylder meget voldsomt. Inden vi kan give en anbefaling på noget software, skal vi vide hvad for(målet) er. DVD?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 01:22 #14
Har du i øvrigt Firewire i din bærbare?
Avatar billede somchai Nybegynder
08. juli 2007 - 02:04 #15
Hej Akyhle.

Ja jeg har firewire i min dell inspirone 6400, og jeg skal bruge det til at lave film så jeg kan få det ned på en disk....

Mvh Michael
Avatar billede chrolle Nybegynder
08. juli 2007 - 09:08 #16
hey undskyld jeg ikk svarede før men skulle lige have min søvn;) altså jeg sætter det til med firewire også sættere kameraet på "vcr" også kan stort set alle programmerne finde det. jeg kan bedst lige programmer som adobe primere, finel cut pro(mac) og media 100(mac) men de er ikke rigtig til at komme til for penge desvære... magix movie edit eller Pinnacle Studio er meget gode hvis det bare er hjemmevideo og sådan noget du skal lave...
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 09:41 #17
Jeg ved ikke om Windows Movie Maker følger med Vista, men i så fald ligger programmet allerede installeret.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 09:42 #18
Hvis det er en DVD film du vil lave, kan du kigge på Ulead DVD Movie Factory.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. juli 2007 - 09:47 #19
Der findes en del gratis programmer, men jeg kan ikke anbefale dem, da de fleste af dem ikke overholder standarderne. Dermed er det ikke alle DVD afspillere der kan tage imod dem.

Hvis målet blot er til afspilning på computeren, er det næsten ligegyldigt hvilket format du bruger, men jeg ville stadig holde mig til et program der overholder standarderne.

Personligt bruger jeg selv TMPGEnc 4.0 XPress til redigering/konvertering og TMPGEnc DVD Author 3 with DivX Authoring til DVD, men de er ikke helt billige.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
22. august 2007 - 19:01 #20
Lidt respons?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 02:34 #21
?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
08. september 2007 - 15:44 #22
Respons!
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
25. september 2007 - 08:30 #23
??
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
11. november 2007 - 13:45 #24
!!!