Avatar billede sim00n Praktikant
04. juli 2007 - 14:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PHP i Frontpage 2003

Hej.. Jeg skal igang med noget nyt hjemmeside halløj som skal være i php da nogle af funktionerne kører php.. Men når jeg har gemt filen som .php fil vil den KUN vise filen med kildekoden i frontpage.. og har set på billeder på nettet at den godt burde kunne det med at vise designet og preview af det selvom det er php..

Nogle der kan hjælpe?
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 14:52 #1
Jeg kender ikke Frontpage, men jeg tvivler på at programmet har en indbygget webserver. Siden skal ligge på en server der understøtter PHP.
Avatar billede sim00n Praktikant
04. juli 2007 - 15:07 #2
jamen lige nu har jeg ikke andet end html i filen.. det er bare filen der hedder .php
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 15:25 #3
Ja, men hvis Frontpage ikke kender til PHP, ved den heller ikke hvordan den skal tolke den.

Jeg tvivler meget på at Microsoft laver en HTML editor der støtter konkurrentens serverside scriptsprog.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 15:32 #4
Jeg regner med når du skriver preview at du mener en viewer der er i Frontpage. Prøver du at åbne din fil ved at putte linket til filen i Internet Explorer, vil du finde ud af at browseren ikke kender noget til php filer. Den spørger blot hvordan den skal åbnes.

PHP koden der ligger i en .php fil bliver nemlig ikke tolket af browseren, men af serveren filen ligger på.

Outputtet til browseren på en webserver er rent html og JavaScript m.m.

Du skal enten have en testserver på din maskine, eller have et webhotel der understøtter PHP, for at kunne teste.

Og så tror jeg helt ærligt du skal glemme alt om Frontpage, og finde en anden editor.
Avatar billede sim00n Praktikant
04. juli 2007 - 15:38 #5
Frontpage 2003 understøtter php.. det står hvertfald her: http://office.microsoft.com/en-gb/frontpage/HA011092991033.aspx

hmm ja okay det forstår jeg faktisk godt.. Troede dog det var browseren der "forstod" diverse sprog.. hmm, ja altså har editplus men troede bare... Nå jamen så må jeg lave html'en i frontpage og så indsætte php'en senere i editplus.
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 15:54 #6
Hej, igen. Du har ret med understøttelsen. Hatten af for MS.

Det ændrer dog stadig ikke på at du skal have en http server, enten offline eller online. Prøv at søge på "Change settings in FrontPage 2003" i dit link. Der står hvad der skal til for at teste offline.

*Disable features that require the FrontPage Server Extensions
*Disable features that create ASP or ASP.NET code
*Enable and use ASP-style <% %> code delimiters
*Configure PHP file extensions to open in Design view
Avatar billede sim00n Praktikant
04. juli 2007 - 16:18 #7
Fatter ikke 3'eren

Enable and use ASP-style <% %> code delimiters

Do the following:Open the php.ini (php.ini: The master configuration file for PHP that you can customize to help you control the way PHP works on your site.) file on the Web server, and set asp_tags="1".
Use ASP-like <% and %> tags instead of the <? php?> tags. This stops FrontPage from reformatting your PHP code.

Note  As an alternative, you can use <script language="php"> and </script> tags instead of <? php?> tags.

Hvad hvor hvem?
Avatar billede sim00n Praktikant
04. juli 2007 - 16:19 #8
Nå nu åbner den da php filen som jeg vil..
Avatar billede sim00n Praktikant
04. juli 2007 - 16:37 #9
points til akyhne? :)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 16:59 #10
yes :-)
Avatar billede gider_ikke_mere Nybegynder
04. juli 2007 - 18:38 #11
Takker.