Avatar billede clausdam Nybegynder
02. juli 2007 - 10:14 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Site vurdering www.onemind.dk

Hej folkens,

Jeg arbejder med en side for en kursusvirksomhed, der laver kurser for frivillige.

Siden hedder www.onemind.dk

Kom gerne med konstruktive forslag til forbedringer. Siden skal udstråle professionalisme, men også gerne appelere til de frivillige miljø i foreninger.

Et par start spørgsmål: hvordan er farverne på jeres skærme, størrelsesforhold af kolonner osv.

Med venlig hilsen

Claus
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 11:11 #1
Fin side.. Dog lidt for meget hvid plads på midten og ud mod nyhederne, som er helt nede i hjørnet..
Bruger firefox 2.0.0.4. og opløsning 1400x1050. Og så skal jeg køre siden ned for kunne se bundbanneret..
Her er et billede: http://peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=55898&noresize=yes

Ellers kan jeg godt side farverne i det hele taget, men siden skulle nok optimeres til den tilpasser sig størrelsen af vinduet
Avatar billede clausdam Nybegynder
02. juli 2007 - 14:01 #2
Hmm ja den er da helt gal i firefox, sådan er den slet ikke i explorer. Her følges farver helt ned i kolonnerne, og nyhedsgruppen står på højde med de andre. Kræver nok at jeg installerer firefox og arbejder lidt med den...

Tak for hjælpen. Flere kommentarer?

Claus
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 14:25 #3
Hmm.. Der findes en side hvor man kan teste alle websider på en gang.. Har ledt lidt, men kunne ikke finde den.. Men prøv på google. Så er det nemmest at se :P
Avatar billede clausdam Nybegynder
02. juli 2007 - 14:57 #4
Er det w3c du tænker på? Siden er valideret her, uden at der blev meldt om fejl.

Claus
Avatar billede steffansp Nybegynder
02. juli 2007 - 15:56 #5
Ved ikke hvad det er.. Men det er en webside, hvor man så fylder et link ind og så viser den hvordan den ser ud alle browsere.
Avatar billede rynke10 Novice
03. juli 2007 - 07:07 #6
http://www.browsercam.com/ er den side i tænker på ;-)
http://browsershots.org/ kan også bruges
Jeg bruger også FF og har en widescreen skærm 1440x900. Der er teksten i højre side, flyttet helt til højre. Det ser ud som om den er beregnet til en bestemt opløsning og det går lidt galt hvis man bruger en anden ;-)
Avatar billede clausdam Nybegynder
03. juli 2007 - 07:26 #7
Designet er lavet i et CCS-stylesheet og er bygget op af floats, der i explorer ligger sig lige så fint ved siden af hinanden. Farverne er fyldt helt ud til randerne og teksfelterne står pænt ved siden af hinanden. Jeg burde måske bygge siden op af tabeller istedet, synes bare det var lidt mere tjekket med CSS.

Claus
Avatar billede steffansp Nybegynder
03. juli 2007 - 10:47 #8
rynke10 > Ja netop den jeg snakked om :D
Avatar billede olebole Juniormester
03. juli 2007 - 10:59 #9
<ole>

Det udstråler ikke professionalisme, at siden er skrevet i XHTML1.0-Transitional. Det udstråler i stedet mangel på indsigt i webteknologi.

XHTML1.0-Trans har ikke noget somhelst med XHTML at gøre - bortset fra de lukkede tags. Det er en eksperimentel standard, der absolut ingen fordele har i forhold til HTML4.01 ... koden kommer _aldrig_ i nærheden af en XML-parser (som ellers er eneste grund til at anvende XHTML).

Derudover understøtter den største browser slet ikke XHTML. MS har valgt at vente med at understøtte XHTML, til de har skrevet et ordentligt XHTML-lag ... i stedet for - som Mozilla har valgt - at klone et skidt HTML-lag. Derfor understøtter ikke engang IE7 XHTML korrekt  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede clausdam Nybegynder
03. juli 2007 - 11:10 #10
hej Olebole,

Det skal måske lige nævnes, at jeg har startet kursusvirksomheden op sideløbende med mit faste arbejde til at starte med. Når der kommer nogle penge i kassen får nogle professionelle folk lov til at lave siden. Indtil da må jeg stå for programmeringen, og sidst jeg kodede var som 12 årig i q-basic.

Er der noget jeg kan gøre? Skal alt laves om, eller kan der finpudses, så det kommer til at vises ordentligt i firefox og andre?

Claus
Avatar billede tolderberg Nybegynder
28. juli 2007 - 19:00 #11
Hej Claus,

Det med browserne er altid et problem.
Jeg bruger http://tredosoft.com/Multiple_IE hvor du i hvert fald er kørende med IE.
Du skal klart holde dig til div's og layers. Tabeller gør i hvert fald ikke dit liv lettere. Men du burde måske indlejre dine divs i en hoved div hvor du sætter en fast bredde. På den måde bliver siden lidt mere samlet.

/TB
Avatar billede clausdam Nybegynder
29. juli 2007 - 22:29 #12
Hej tolderberg,

Ja det lyder som en idé. Tak for det. Jeg er imponeret over hvor utroligt besværligt det skal være. Tænk at man ikke bare kan "sige" at en boks skal floate til højre for en anden, og så gør den altid det... Og hvorfor kan man ikke give fx. en border besked på at fylde skærmbredden 100% og så gør den det også når vinduet udvides?

Håbløst. Men det er jo derfor folk kan tjene penge på at lave det :o)

Jeg roder lidt med det, og får nogle professionelle til at lave det, når der kommer lidt penge i kassen i virksomheden.

Mvh.

Claus