Avatar billede stefanbunk Nybegynder
29. juni 2007 - 00:14 Der er 5 kommentarer

Harddisk gendannelse!

Har netop formateret min computer og har to interne drev i! og jeg VED af jeg har en masse musik og dokumenter på min harddisk drev :D hvordan får jeg adgang til de filer? For hver gang jeg trykker på den spørger den om jeg vil formatere!

Stefan Bunk
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
29. juni 2007 - 09:30 #1
ok, jeg laver lige et par gæt.
ret mig hvis jeg tager fejl
er styresystemet xp ?
er dit d: drev større end 130 gb ?
hvis du kan svarre ja til begge spørgsmål, så skal du bare installere sp2 til xp.
så kommer virker dit drev igen
Avatar billede cool_m_f Nybegynder
29. juni 2007 - 09:32 #2
hov, der skulle have stået 137 gb og ikke 130 gb
Avatar billede stefanbunk Nybegynder
29. juni 2007 - 11:11 #3
Okay hehe.. ja jeg har xp og ja mit drev D er på 320 gb :D
Så du mener når service pack 2 bliver opdateret skulle den være tilgængelig og ikke spørge om jeg skal formatere disken hver gang jeg trykker på den ?
29. juni 2007 - 11:22 #4
... enhver seriøs bruger af XP har selvfølgelig SP2 fra starten af -> "...Har netop formateret min computer .." ?
Samt >80 opdateringer fra WindowsUpdate !!!

"Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter":
http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=18812

Du kan hente ServicePack2 (SP2) her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende sted på din PC
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Der skal nok være mere end 80 'pakker' ...

Derefter burde du kunne se din 320Gb HD ...
04. juli 2007 - 18:43 #5
(Skal du vide mere?)