Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2007 - 01:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Connectionproblemer - Sikker pga. integrated security

Kære Eksperter

Jeg har en database der er oprettet i MS SQL 2005 Express (den følger med Visual Studio).

Når jeg connecter til databasen via et projekt der bliver startet op direkte fra Visual Studio, så er der ingen problemer - Jeg kan både læse og skrive til databasen.

Starter jeg det samme projekt op via localhost (defineret via IIS), så har jeg connectionproblemer.

Jeg er rimeligt sikker på, at det skyldes integrated security, men jeg har problemer med at oprette brugere i databasen via Visual Studio, da "Security" mappen i databasen ikke kan ses i Visual Studio...

Er der nogle gode råd til hvad jeg kan gøre, for at sikre at jeg altid kan connecte uanset hvilken vej jeg tilgår min applikation?

P.S.:
Min nuværende connectionstring ser således ud:

Data Source=.\SQLEXPRESS;AttachDbFilename=D:\Development\Web\ApplicationTest\App_Data\ApplicationTest.mdf;Integrated Security=True;User Instance=True
Avatar billede bobber Nybegynder
28. juni 2007 - 08:28 #1
Har du installeret Management Studio til Sql Express 2005, så skulle du få adgang til security menuen. Du kan hente den her: http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?familyid=C243A5AE-4BD1-4E3D-94B8-5A0F62BF7796&displaylang=en
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
28. juni 2007 - 08:36 #2
Hejsa

Ja - jeg har installeret det. Dog ses min database ikke i admin konsollen. Jeg har forsøgt, at attache den mdf fil som Visual Studio arbejder på, men af én eller anden grund får jeg en "Adgang nægtet" fejl når jeg forsøger...
Avatar billede neoman Novice
28. juni 2007 - 12:14 #3
Måske fordi du forsøger mens den stadig er attached i VS ?
Avatar billede neoman Novice
07. juli 2007 - 18:51 #4
hvis mit svar var løsningen så kan du bare lukke - det er ikke noget som er points værd:)
Avatar billede carstensuurland Nybegynder
31. juli 2007 - 00:08 #5
Lukker