Avatar billede oleshansen Nybegynder
25. juni 2007 - 11:03 Der er 10 kommentarer

Kan ikke komme på internettet (heller ikke efter reformattering)

Jeg kan pludselig ikke komme på nettet. Jeg får meddelelses: "Webstedet blev fundet. Venter på svar" og så sker der ikke mere.
Win XP home.
Bredbåndsrouter fra Cybercity.
Explorer+Firefox

Jeg har prøver alt som beskrevet i spørgsmål/svar "Kan ikke komme på nettet kun i fejlsikret tilstand". Problemet blev ikke løst, så jeg har formateret harddisken og installeret Windows XP igen efter anbefaling fra Cybercity.

Jeg kan stadig ikke få forbindelse til nettet.
Jeg kan pinge forskellige webadresser uden problemer.

Jeg har også en bærbar, som pludselig har fået samme problem!!!

Jeg er helt lost. Kan det være virus eller lignende?
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 11:12 #1
prøv og angiv følgende 2 dns servere istedet for Cybercitys dns servere.
25. juni 2007 - 11:16 #2
PS: Straks du kommer 'på' så smut til WindowsUpdate for nyeste opdateringer -> http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/default.aspx?ln=da ... samt opdateringer til de sikkerhedsprogrammer som du selvfølgelig (?) har ...
Avatar billede darrich Novice
25. juni 2007 - 13:05 #3
Genstart din router, og derefter din pc.
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2007 - 13:29 #4
hvorfor skal han genstarte routeren ? (det virker jo i fejlsikret tilstand, så routeren virker fint)
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2007 - 11:59 #5
sorry...den info missede jeg...:o)
Har bare selv oplevet at routere kan drille, specielt trådløse, hvor det ofte er genstart af routeren, der løser problemet, så hey...

Gå ind og kontrolpanel og netværkssteder.
a. Tjek om den er disabled -> så enable den.

b. alternativt oprat en ny forbindelse/konfiguration.
Hvis du ikke er så vandt til at konfigurere ip, så skriv eventuelt gammel info ned.
Slet din gamle forbindelse og opret en ny.
Avatar billede oleshansen Nybegynder
27. juni 2007 - 13:21 #6
Når jeg nyinstallerer Windows kan jeg ikke opnå forbindelse til onlineaktiveringscentret.
Jeg kan pinge, men jeg kan ikke komme på nettet i fejlsikret tilstand.
Jeg har prøvet med ændrede DNS-værdier.
Jeg har tjekket om netværsforbindelsen er ok. Den er enable.
Avatar billede c1a Nybegynder
27. juni 2007 - 13:58 #7
Hvad er det for en router du har præcist? (navn og nummer står under routeren)
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2007 - 14:48 #8
Hvis du skriver kør: command
og skriver ipconfig /all
hvad ser du så af informationer?
Avatar billede darrich Novice
27. juni 2007 - 14:49 #9
Prøv og list dem i en post her.
Avatar billede darrich Novice
08. september 2008 - 13:04 #10
fik du det løst?

Husk at lukke spørgsmålet.