Avatar billede simplus Nybegynder
24. juni 2007 - 16:42 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Købe sange via tdc/cdon DRM fri

Jeg skal til at købe 12 sange til download hos enten TDC eller CDON jeg hælder selv mest til TDC da deres sælge-system virker nemmere i mine øjne.

Sagen er den at musikken skal ind på min elskede iPod og derfor må sangene ikke være DRM beskyttede. Derfor ville det være bedst at de var i MP3 format, så er jeg nemlig sikker på ikke at opleve problemer. Dog nævner TDC og CDON at hvis man køber i WMA formatet så vil kun nogle af sangene være DRM beskyttede, men de henviser dog ikke til hvor man kan tjekke det for hver fil/album?

Derfor søger jeg:
1. Enten en forklaring på hvor man kan se på TDC's/CDON's hjemmeside om hver enkelte fil er DRM beskyttet
2. Eller en side som sælger udelukkende DRM fri musik
Avatar billede KSN Mester
24. juni 2007 - 18:17 #1
Hvor meget forstand har du selv på computer. For så har jeg en måde du kan fjerne den på
Avatar billede simplus Nybegynder
24. juni 2007 - 18:33 #2
Ellers tak du, jeg er ikke sikker på hvor lovligt det er. Derudover har jeg en kammerat der gør det en gang i mellem, kvaliteten bliver dårligere af det :-)

Andre bud på løsning til spm1 og 2 er velkommne ;-)
Avatar billede KSN Mester
24. juni 2007 - 19:02 #3
Så længe du stadig bruger musikken til eget brug og den er betalt, er der vel ikke noget ulovligt i det. Men okay. Bare i orden
Avatar billede kristians Nybegynder
24. juni 2007 - 21:10 #4
På TDC's side er det kun WMA-filerne, der er DRM-beskyttede. Når du køber musikken, kan du ud for hvert track se om det er WMA eller MP3.

Se evt. også på nedenstående link, hvor TDC skriver om formater m.v.
http://musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/19/Call?htmltemplate=./pages/article.htm&articleid=65903#ol_q23

Noget af musikken på iTunes Music Store er blevet DRM-fri (iTunes Plus - men det koster lidt ekstra), men det er jo ikke et site, der udelukkende sælger DRM-fri musik.

mvh
Kristian
Avatar billede simplus Nybegynder
25. juni 2007 - 02:55 #5
Tak for svaret, jeg vidste egentlig godt det du nævnte, bortset fra det med iTunes Plus. Jeg undrede mig også over hvorfor hvilke sange kostede 10kr, mens andre kostede 8kr.. Det skal du selvfølgelig have tak for.

Dog har jeg besluttet at lægge lidt ekstra penge oven i og købe en fysisk cd istedet. Ja hvad kan jeg sige, der er intet som en rigtig cd :-)