Avatar billede webudvikleren Nybegynder
24. juni 2007 - 15:23 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

At tjene penge på tekst-annoncer?

Hejsa!
Jeg søger et website, hvor man kan indsætte tekst-annoncer på sin hjemmeside, hvorefter man får et vis antal kr, pr. klik.

Det skal være således, at jeg må benytte systemet til at f.eks lave en iframe med det i, da jeg skal bruge det til noget annonceringsværk, hvor brugerne kan få points for at klikke sig ind på linket.

Tror i det er lovligt, i såfald - kender i så nogle sider, hvor man opretter tekstlink-annoncer?

F.eks:
Eksperten.dk - Danmarks største IT-forum.

På forhånd tak.
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2007 - 15:30 #1
Det er meget få som så vidt jeg ved idag giver pr. klik da der nemt kan fuskes med det.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
24. juni 2007 - 15:32 #2
Nåh okay, det kan jeg jo ikke bruge til noget. Du kender ingen der så giver for hvert 10'ende klik så?
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 15:32 #3
Det er jo typisk ikke tilladt at opfordre brugerne til at klikke på bestemte links eller give dem point for det. Tror ikke der er mange seriøse annoncører der vil acceptere det.
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 15:33 #4
Man kan godt finde nogen der giver pr. klik. Bruger selv brand2brand, der for nogle annoncer giver pr. klik. Men de accepterer IKKE at man opfordrer brugerne til at klikke på reklamerne.
Avatar billede webudvikleren Nybegynder
24. juni 2007 - 15:37 #5
Okay. Tak for svarene, så kan jeg vel regne ud, at det er der ingen der gør. Men undre mig stadig over pointshop, men det er nok bare mig som har kigget forkert.

Kast et svar mikkel
Avatar billede mikkelk Nybegynder
24. juni 2007 - 15:46 #6
Ja, det ser godt nok sådan ud. Prøv da evt. at kontakt dem og hør hvad de gør. Men det lader til at de fleste af pointshops kampagner går ud på at man skal tilmelde sig en konkurrence, bestille en gratis prøvepakke eller lignende - og det er der sikkert langt flere muligheder for.
Avatar billede abruscato Nybegynder
24. juni 2007 - 18:08 #7
Du kan overveje om ikke det kunne være en idé, at benytte kampagner fra f.eks. TradeDoubler, hvor der gives kommission pr. salg og kombinere det med www.tekstannoncer.dk. Hvis du er god til at finde relevante kampagner hos TradeDoubler og til at skrive tekstannoncer, vil du kunne få en ret god pris pr. klik, som du derefter kan bruge til at fordele blandt dine "medlemmer".