Avatar billede heidi7-9-13 Nybegynder
19. juni 2007 - 08:55 Der er 1 kommentar og
1 løsning

En menu der opdatere sig selv?

Hej :o)

Jeg har en god ven som viste mig hvordan man kunne gemme menuen i Dreamweaver i et format, (asp tror jeg måske det var?) Og på den måde ændrede menuen sig på alle sider, hvis man ændrede det på indexsiden- Nogen der ved noget om det?
For jeg kan ikke huske hvordan han gjorde...

Pft.-
Heidi ;o)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
19. juni 2007 - 09:14 #1
Hvis du bruger template, så kan man gøre som du beskriver. Så er det kun templaten der skal ændres, og de efterfølgende sider ændres automatisk.
Avatar billede miss-g Seniormester
14. juli 2007 - 23:36 #2
Ja du laver en side med din menu i og gemmer den som f.eks. menu.asp i en mappe ved navn includes.

Der hvor den skal indsættes skal du så skrive:

<!--#include file="includes/menu.asp"-->